ČR se zapojila do programů EU na podporu audiovizuální tvorby
Slavnostním podpisem memoranda se včera v Bruselu Česká republika zapojila do unijních programů Media (Media-Training a Media-Plus). Jejich cílem je podporovat evropskou audiovizuální tvorbu se zaměřením na posílení konkurenceschopnosti evropského audiovizuálního průmyslu. Pro ČR to bude znamenat, že se v Praze zřídí česká kancelář Media, která bude zajišťovat ve spolupráci s Evropskou komisí úkoly vyplývající z členství v programech, řekl český velvyslanec při EU Libor Sečka. Jako příklad uvedl, že kancelář bude pomáhat filmovým producentům získávat peníze mimo jiné na šíření českých filmů v Evropě.
Program Media-Training se zaměřuje na vzdělávání profesionálů v audiovizuálním průmyslu s cílem zvýšit jejich odbornost, například v rámci škol v zemích EU pro filmovou a televizní tvorbu. Program Media-Plus především podporuje přípravu scénářů a produkce, dokumentaristiku, animovanou tvorbu a distribuci audiovizuálních děl a filmů v zahraničí.
“Vstupování kandidátských zemí do programu je dobrou zprávou, především pro snímky kandidátských zemí, které se budou moci s pomocí Media snadněji distribuovat. Je to také dobrá zpráva pro evropskou kulturní různorodost, protože přijatá rozhodnutí znamenají, že tyto země uspokojivě přizpůsobily své audiovizuální legislativy unijním normám,” prohlásila již dříve členka EK pro školství a kulturu Viviane Redingová.
Zapojení kandidátských zemí do programu Media je podle komise o to důležitější, že z nedávné studie EU vyplynulo, že v letech 1996 až 2001 bylo alespoň v jedné ze zemí EU komerčně distribuováno jen 42 filmů ze střední a východní Evropy. Tyto snímky zhlédlo v unii 2,2 miliónů diváků, což představuje 0,054 procenta trhu v EU, uvedla komise. Dodala, že na zlepšení této situace se budou nyní využívat prostředky Media ve výši 400 miliónů eur.
Vstup ČR do programů Media se zpětnou platností od letošního ledna je v souladu s Národním programem přípravy ČR na členství v EU. Finanční příspěvek ČR do programů činí 370.000 eur ročně. Letos bude příspěvek uhrazen v plné výši ze státního rozpočtu, v roce 2003 bude polovina příspěvku uhrazena z Národního programu unijní pomoci Phare, upřesnila mise ČR.
-čtk-
Podobné zprávy
Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?
V marketingu se více soustředíme na značku
