Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČR se zapojila do programů EU na podporu audiovizuální tvorby

Redakce MAM31. 7. 2002

Slavnostním podpisem memoranda se včera v Bruselu Česká republika zapojila do unijních programů Media (Media-Training a Media-Plus). Jejich cílem je podporovat evropskou audiovizuální tvorbu se zaměřením na posílení konkurenceschopnosti evropského audiovizuálního průmyslu. Pro ČR to bude znamenat, že se v Praze zřídí česká kancelář Media, která bude zajišťovat ve spolupráci s Evropskou komisí úkoly vyplývající z členství v programech, řekl český velvyslanec při EU Libor Sečka. Jako příklad uvedl, že kancelář bude pomáhat filmovým producentům získávat peníze mimo jiné na šíření českých filmů v Evropě.
Program Media-Training se zaměřuje na vzdělávání profesionálů v audiovizuálním průmyslu s cílem zvýšit jejich odbornost, například v rámci škol v zemích EU pro filmovou a televizní tvorbu. Program Media-Plus především podporuje přípravu scénářů a produkce, dokumentaristiku, animovanou tvorbu a distribuci audiovizuálních děl a filmů v zahraničí.
“Vstupování kandidátských zemí do programu je dobrou zprávou, především pro snímky kandidátských zemí, které se budou moci s pomocí Media snadněji distribuovat. Je to také dobrá zpráva pro evropskou kulturní různorodost, protože přijatá rozhodnutí znamenají, že tyto země uspokojivě přizpůsobily své audiovizuální legislativy unijním normám,” prohlásila již dříve členka EK pro školství a kulturu Viviane Redingová.
Zapojení kandidátských zemí do programu Media je podle komise o to důležitější, že z nedávné studie EU vyplynulo, že v letech 1996 až 2001 bylo alespoň v jedné ze zemí EU komerčně distribuováno jen 42 filmů ze střední a východní Evropy. Tyto snímky zhlédlo v unii 2,2 miliónů diváků, což představuje 0,054 procenta trhu v EU, uvedla komise. Dodala, že na zlepšení této situace se budou nyní využívat prostředky Media ve výši 400 miliónů eur.
Vstup ČR do programů Media se zpětnou platností od letošního ledna je v souladu s Národním programem přípravy ČR na členství v EU. Finanční příspěvek ČR do programů činí 370.000 eur ročně. Letos bude příspěvek uhrazen v plné výši ze státního rozpočtu, v roce 2003 bude polovina příspěvku uhrazena z Národního programu unijní pomoci Phare, upřesnila mise ČR.

-čtk-

×

Vydavatelé v Paříži bojují proti mizení kiosků

Starší článek

Výdaje za reklamu v tisku v pololetí vzrostly na 6,3 miliardy Kč

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pxhere.com

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Jak si čtenáři tištěného MAM č. 14 mohli přečíst už v úterý 6. dubna, většina oslovených televizních manažerek a manažerů očekává změny na poli…
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.
10. 4. 202110. 4. 2021
Marketing

Bez jasné online strategie se necháváte smýkat chaosem

Význam online aktivit pro firmy dramaticky roste a zapojení do internetového světa může být otázkou přežití. Bohužel s překotným růstem bývají spojené i…
10. 4. 20218. 4. 2021
Média

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Ve čtvrtek 8. dubna 2021 se na pozvání generálního ředitele Českého rozhlasu Reného Zavorala sešla Etická komise Českého rozhlasu doplněná o nové členy:…
9. 4. 20219. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R
Externí komunikaci operátora T-Mobile vede Zuzana Svobodová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více