Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Budoucnost Napsteru se po odchodu šéfa Bertelsmannu zdá ponurá

Redakce MAM30. 7. 2002

Americký internetový server Napster ztratil v Bertelsmannu oporu poté, co šéf německé mediální skupiny Thomas Middelhoff v pondělí překvapivě odstoupil. Podle odborníků nyní vypadá budoucnost internetové firmy bledě vzhledem k jejímu zadlužení a soudním sporům.
“Je těžké vidět scénář, když Middelhoff odchází a Napster zůstává,” sdělil agentuře Reuters profesor marketingu Peter Fader z Wharton School při univerzitě v Pensylvánii. “Při úctě k Napsteru, mohl by to být poslední hřebík do jejich rakve,” uvedl nejmenovaný zaměstnanec hudební firmy.
Podle Fadera jde o zpětný náraz po vlně investic do internetových firem, když skupinu Bertelsmann a další mediální společnosti přestalo bavit utápět peníze v neziskové činnosti.
Middelhoff byl v konzervativním mediálním gigantu považován za individualistu. K odstoupení byl o víkendu donucen firmou Gutersloh, která je hlavním akcionářem společnosti Bertelsmann, kvůli rozdílným názorům na strategii. Middelhoff se soustředil na modernizaci skupiny, v roce 2005 ji chtěl nechat vstoupit na akciovou burzu.
“Myslím, že Thomas byl agresivní chlapík, který riskoval a pokoušel se nastolit jasnou vizi,” uvedla Hilary Rosenová, šéfka odvětvové asociace Recording Industry Association of America (RIAA). Dodala, že Middelhoff ale nebyl dobrý posluchač.
Investice Bertelsmannu do kalifornského Napsteru je považována za jeden ze sporných Middelhoffových kroků. “Middelhoff v BMG nastolil status quo, když koupil Napster,” uvedl Tess Taylor, prezident asociace National Association of Record Industry Professionals.
Taylor připomněl, že Napster není odstaven na vedlejší kolej jen soudními spory, ale i konkurenty. “I kdyby byli schopni ho oživit, Napster by měl co dělat, aby vše dohnal,” citovala agentura.
Napster vadil nahrávacím společnostem, protože lidem otevřel cestu, jak si předávat hudební nahrávky v digitální podobě. Firma BMG Entertainment spolu s Vivendi Universal, Sony Corp., AOL Time Warner a EMI Group Plc zažalovaly Napster v roce 1999 za to, že svou službou umožňuje uživatelům obcházet autorská práva k písním.
Americký federální soud nařídil Napsteru v červenci 2001, aby službu po dobu procesu zastavil. V té době měl Napster ve světě zhruba 60 miliónů uživatelů. Letos v červnu Napster vyhlásil bankrot, protože se v polovině května dohodl s Bertelsmannem, že se nechá zcela převzít.
Měla z něj vzniknout nová firma v plném vlastnictví německého nahrávacího obra. Celková aktiva firmy Napster činí méně než deset miliónů dolarů, celkové závazky však přesahují 100 miliónů dolarů.
Podle mediálních zpráv Bertelsmann vydal již zhruba 80 miliónů dolarů, aby firmu Napster udržel při životě. Před spuštěním ale Napster ještě bude muset splatit škody a licence nahrávacím společnostem, připomíná agentura.
Ve skupině Bertelsmann jsou například knižní vydavatelství Random House, celoevropský vysílač RTL Group SA či vydavatelství BMG Entertainment, které zahrnuje značky RCA Records a Arista Records.

-čtk-

×

Rada žádá odvolání ředitele STV

Starší článek

STV poskytne každé straně v předvolební kampani 46 minut

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více