Britský Marks & Spencer opouští trh v USA prodejem Kings

23. 7. 2002 10:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Největší britský maloobchodní prodejce oděvů Marks & Spencer Group Plc (M&S) prodá americkou síť prodejen Kings Super Markets a opustí tak trh ve Spojených státech. M&S prodá 29 amerických obchodů s 2700 zaměstnanci soukromé newyorské firmě D’Agostino za 160 miliónů dolarů, tedy 101 miliónů liber, v hotovosti.
Kupce M&S hledal přes rok, cena je proto nižší, než se čekalo. M&S ji označil za férovou. Během změny majitele zůstanou obchody otevřeny. M&S koupila americký řetězec v roce 1988 za 110,3 miliónu dolarů.
M&S dodala, že Kings má v čistých aktivech 101 miliónů liber. Analytici očekávali, že M&S získá za Kings vyšší sumu. Výsledek ale odráží potíže, které firma měla s nalezením stabilního kupce po 11. září. Teroristické útoky na USA britské firmě ztížily jednání o prodeji.
M&S například exkluzivně jednala s americkou firmou Gristede’s. S ní však jednání ztroskotala, když zájemce nedal včas dohromady potřebnou hotovost.
Prodejem končí rozsáhlá restrukturalizace M&S, která začala loni v březnu a při níž se firma rozhodla opustit USA a prodat ztrátové obchody v kontinentální Evropě. M&S již v USA aktiva nemá. Síť s pánskými oděvy Brooks Brothers Inc prodala loni v listopadu za 225 miliónů dolarů v hotovosti. V roce 1988 ji přitom koupila za 750 miliónů dolarů.
D’Agostino je rodinný podnik s 20 obchody v New York City. K plánům s Kings se firma nevyjádřila. Kings ve fiskálním roce do konce března vytvořil provozní zisk 18 miliónů liber.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.