Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Britský Marks & Spencer opouští trh v USA prodejem Kings

Redakce MAM23. 7. 2002

Největší britský maloobchodní prodejce oděvů Marks & Spencer Group Plc (M&S) prodá americkou síť prodejen Kings Super Markets a opustí tak trh ve Spojených státech. M&S prodá 29 amerických obchodů s 2700 zaměstnanci soukromé newyorské firmě D’Agostino za 160 miliónů dolarů, tedy 101 miliónů liber, v hotovosti.
Kupce M&S hledal přes rok, cena je proto nižší, než se čekalo. M&S ji označil za férovou. Během změny majitele zůstanou obchody otevřeny. M&S koupila americký řetězec v roce 1988 za 110,3 miliónu dolarů.
M&S dodala, že Kings má v čistých aktivech 101 miliónů liber. Analytici očekávali, že M&S získá za Kings vyšší sumu. Výsledek ale odráží potíže, které firma měla s nalezením stabilního kupce po 11. září. Teroristické útoky na USA britské firmě ztížily jednání o prodeji.
M&S například exkluzivně jednala s americkou firmou Gristede’s. S ní však jednání ztroskotala, když zájemce nedal včas dohromady potřebnou hotovost.
Prodejem končí rozsáhlá restrukturalizace M&S, která začala loni v březnu a při níž se firma rozhodla opustit USA a prodat ztrátové obchody v kontinentální Evropě. M&S již v USA aktiva nemá. Síť s pánskými oděvy Brooks Brothers Inc prodala loni v listopadu za 225 miliónů dolarů v hotovosti. V roce 1988 ji přitom koupila za 750 miliónů dolarů.
D’Agostino je rodinný podnik s 20 obchody v New York City. K plánům s Kings se firma nevyjádřila. Kings ve fiskálním roce do konce března vytvořil provozní zisk 18 miliónů liber.

-čtk-

×

Maďarské pivovary loni prodaly o 2,6 procenta piva méně

Starší článek

Siemens Mobile hlavním sponzorem Realu Madrid

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více