Ze STV odešly dvě redaktorky, vedení hovoří o připravené akci

7. 6. 2002 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Spor mezi vedením Slovenské televize a částí redaktorů zpravodajství včera vyústil v odchod dvou redaktorek. Ředitel STV Milan Materák zároveň odmítl nařčení z podléhání politickému nátlaku a prohlásil, že konflikt kolem prosazování některých stran v STV byl připravený.
Redaktorky Monika Murová a Ľuba Lesná včera následovaly své kolegy Beátu Oravcovou a Michala Dytterta, kteří se koncem uplynulého týdne vzepřeli příkazu vedení zpravodajství, aby byl do pravidelného nedělního diskusního pořadu dodatečně přizván předseda Aliance nového občana (ANO) a mediální podnikatel Pavol Rusko.
Materák se včera ale ostře ohradil, že chce spolu se šéfkou zpravodajské redakce Vierou Krúpovou pomoci bývalému řediteli nejsilnější slovenské komerční televize Markíza před zářijovými parlamentními volbami. Několik redaktorů, kteří se proti údajným pokusům o politickou manipulaci ohradili v písemném prohlášení, prý „vzpouru“ cíleně připravovali právě ku prospěchu jiných politiků.
„Domnívám se, že tito lidé chtěli vmanipulovat vedení STV do této situace, že tato akce byla připravená a měla zřejmě přinést užitek některé z politických stran,“ řekl na včerejší tiskové konferenci. Nechtěl ale uvést, která strana měla z napětí uvnitř STV těžit. Schopnost odolat jakýmkoli politickým tlakům demonstroval odkazem na neshody s premiérem Mikulášem Dzurindou a paradoxně také na zanedbaný finanční stav televize.
Prosazování Ruska do debaty Materák odůvodnil dohodou s Radou STV, že televize bude dávat prostor stranám podle jejich preferencí v průzkumech veřejného mínění. „V rámci politické scény potom samozřejmě na obrazovku STV patří i pan Rusko,“ konstatoval. Strana ANO s osmiprocentní podporou v dotaznících je dostatečně „relevantní“, soudí.
„Dohodli jsme se, že si vzájemně nedůvěřujeme,“ komentoval odchod „radikálek“ Murové a Lesné. S ostatními redaktory, kteří podepsali prohlášení proti vedení, se prý „dá přežít“. Murová včera novinářům potvrdila, že spory mezi nespokojenými redaktory se postupně vyhrocovaly několik měsíců. „Vedení redakce nemělo moji důvěru, a proto už v ní nejsem,“ řekla. Náladu kolegů, kteří redakci neopustili, nechtěla komentovat.
Krúpová na dotaz ČTK ujišťovala, že zpravodajství STV se i v rozjitřené předvolební atmosféře podaří udržet vyvážené, a to i pomocí náboru nových redaktorů. Chce se vyvarovat dosavadní praxe, že významní redaktoři a moderátoři dostávali externí smlouvy. V redakci je nyní třeba obsadit pět novinářských míst. „Věřím, že do měsíce se to podaří stabilizovat,“ dodala.
Předseda parlamentu Jozef Migaš dal mezitím najevo, že politici by od dění ve veřejnoprávní stanici měli dát ruce pryč. „Tím se mají zabývat ti, kdo jsou k tomu určeni, tedy Rada STV a vedení televize. Příliš se to zpolitizovalo,“ zdůraznil v odpovědi na dotaz ČTK. Podle Migaše není třeba vyrábět „politickou kauzu“, i když připustil, že spor mezi redaktory a vedením televize „příliš vybíhá z koryta“.
Situací v televizi se v úterý zabývala také Rada STV, která ale politickou manipulaci nepřipustila. Vyslovila se pouze pro zlepšení komunikace s Materákem nebo pro vyřešení nesrovnalostí při uzavírání smluv s redaktory. Rada také odmítla podat do parlamentu návrh na Materákovo odvolání.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.