Polsko chtělo reklamní kampaní lákat turisty, ze záměru ale sešlo
Polsko bude muset ustoupit od pompézní reklamní kampaně, která měla povzbudit zahraniční turisty ke strávení dovolené například na polském venkově. Reklamní akce, v níž měly účinkovat rovněž slavné hollywoodské hvězdy, měla zemi představit jako “příhodu se šťastným koncem”. Z plánů sešlo kvůli nedostatku peněz, informoval místopředseda Polské turistické organizace Wojciech Kodlumański.
Tvůrci reklamní kampaně chtěli především západním turistům v Polsku nabídnout často věci, které by sami Poláci často rádi velice rychle změnili. Například pobyt ve vsi daleko, a to nejen místně, od civilizace. Argumentovali tím, že turistu zhýčkaného komfortem západní civilizace nezajímají památky, za kterými pojede spíš do Řecka, ani moře, které si spíše vychutná na Kanárských ostrovech.
Herci světového formátu, mimo jiné Antonio Banderas, Sandra Bullocková nebo Harrison Ford, tak měli turisty k návštěvě Polska navnadit “příhodami se šťastným koncem”, které je údajně možné prožít v divoké polské přírodě a na zaostalém venkově. “Bohužel, v rozpočtu se nenašly peníze, museli jsme to vzdát,” řekl Kodlumański. Za vhodnější řešení přitom v nastalé situaci označil zajištění alespoň vnitropolské propagace jednotlivých regionů.
“Zajímá nás, aby Poláci poznali, jak je Polsko pěkné, kolik je v něm překrásných míst, které nikdy v životě neviděli. Chceme to ukázat,” komentoval změnu cíle reklamní kampaně. Podrobnosti zatím neuvedl. Kromě velkoplošné vnější reklamy by ale Poláky měly ke strávení dovolené ve vlastní zemi navnadit rovněž televizní pořady a série reklamních pohledů.
Poláci loni na turistiku v rámci Polska vydali podle údajů Polské turistické organizace na tři miliardy dolarů. Zahraniční turisté pak v zemi nechali ještě o dvě miliardy dolarů více.
-čtk-