Obchodní řetezce musí mít u každého druhu zboží slovenský výrobek

26. 6. 2002 11:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Lucie Mifková mění Proficio za Pickerly, kde bude řídit média

Marketingová agentura Pickerly posiluje tým o Lucii Mifkovou, která bude mít na starosti média a výzkum. Před tím působila šest a půl roku ve skupině Proficio.

Reklama
SDG

Obchodní řetězce na Slovensku budou muset do své nabídky v každé skupině zboží zařadit od července výrobky od slovenských firem. Vyplývá to z nového zákona o obchodních řetězcích, který včera schválil slovenský parlament. Výjimkou bude pouze zboží, které se na Slovensku nevyrábí. V každé skupině přitom budou muset být zastoupeni aspoň tři různí výrobci.
Zákon navrhla skupina poslanců, která obchodním sítím vyčítala to, že dávají přednost zahraničním výrobcům, a krtizovala neúměrné finanční požadavky domácích dodavatelů při zavádění jejich zboží do prodeje. Poslanci normu schválili navzdory nesouhlasu vlády premiéra Mikuláše Dzurindy a varování expertů, podle nichž je zákon v rozporu s legislativou Evropské unie.
Zpřísnění podmínek pro řetězce prosazovala zejména Slovenská zemědělská a potravinářská komora, Unie podnikatelů a zaměstnavatelů v potravinářském průmyslu a několik dalších potravinářských spolků a sdružení. Pro zákon hlasovali zejména vládní levicoví poslanci spolu s opozicí.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení