Na Slovensku se příchod Železného zatím nebere příliš vážně

24. 6. 2002 17:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na Slovensku se o možném příchodu Vladimíra Železného do vedení televize Joj zatím příliš nehovoří. Konkurenční televize nechtějí poslední události kolem Novy a společnosti CET 21 komentovat s odkazem na nedostatek informací. Zprávy o výměně v čele sesterské stanice Novy zatím odmítá i samotná Joj.
„Jsou to všechno jenom spekulace. Generálním ředitelem TV Joj je Richard Rybníček, který televizi ve skutečnosti také vede,“ řekl mluvčí Joj Ľudovít Tóth. „Železný je ředitelem české Novy a v sobotu bude připravovat další pořad Volejte řediteli,“ dodal.
Český tisk dnes na prvních stranách rozvinul spekulace o odchodu Vladimíra Železného z místa generálního ředitele TV Nova; některé listy naznačují, že by mohl odejít do slovenské televize Joj.
Nejsilnější slovenská komerční televize Markíza, jejíž zakladatel Pavol Rusko často vystupoval proti příchodu Joj na Slovensko, zatím nechtěla spekulace o Železném hodnotit. „Nebudeme se k tomu vyjadřovat, dosavadní informace nejsou oficiální. Je to konkurenční televize, která si řeší vlastní problémy,“ konstatovala šéfka marketingu Markízy Ivana Semjanová.
Zdrženlivý postoj ke zprávám o příchodu Železného na Slovensko má také šéf zpravodajské televize TA3 Martin Lengyel: „Obsazení postu generálního ředitele Joj je plně věcí akcionářů televize Joj a nijak se nedotýká našeho fungování,“ uvedl. Doplnil, že s dosavadním ředitelem Joj Rybníčkem má korektní vztahy. Ohrožení z případného působení Železného na slovenském mediálním trhu necítí.
Místopředseda parlamentního výboru pro kulturu a média Ján Budaj se domnívá, že současné spory kolem Železného jsou pro slovenského pozorovatele málo přehledné. „Bezpochyby jde ale o mimořádně zkušeného odborníka a jeho příchod do televize Joj může ovlivnit její situaci,“ dodal.
Slovenská rada pro vysílání a retransmisi zatím nevidí důvod, proč by se měla osobou Železného zabývat, řekla tajemnice rady Jarmila Grujbárová. Na pořad jednání by se prý dostal pouze v případě, kdyby se zapojil do majetkových přesunů a stal by se například jednatelem ve společnosti MAC TV, která má na Joj vysílací licenci.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.