Americký softwarový gigant Microsoft očekává v nastávajícím fiskálním roce nárůst internetové reklamy u svého portálu MSN v Evropě, Africe a na Blízkém Východě o 25 procent. Firma počítá s odklonem inzerentů z automobilového a finančního sektoru od tradičních médií, jako jsou rozhlas či televize, k internetové reklamě.
Řada analytiků je však k tomuto výhledu skeptická a upozorňuje, že jej nelze považovat za známku oživení celého sektoru. Zájem o reklamu na internetu v loňském roce výrazně polevil, což zvlášť silně posílily firmy Yahoo, AOL a Terra Lycos.
Divizi MSN se již podařilo přilákat velké zákazníky, jako například Unilever, Volkswagen a Walt Disney. Nový fiskální rok společnosti Microsoft začíná prvního července. V posledním čtvrtletí tohoto fiskálního roku očekává firma zisk 41 až 42 centů na akcii při tržbách sedm až 7,1 miliardy dolarů.
-čtk-