J&T banka koupila od ČSOB pohledávku vůči majiteli Primy

27. 6. 2002 09:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Televizní stanici Prima získala pod silný vliv jedna z nejmenších tuzemských bank J&T, která nedávno půjčila peníze v potížích se zmítajícím firmám okolo televize Nova. J&T koupila v pondělí od Československé obchodní banky její osmisetmiliónovou pohledávku vůči majiteli Primy, společnosti GES Holding, za zhruba 350 miliónů korun. Píše to dnešní Mladá fronta DNES s odvoláním za zdroj z vedení banky.
Jako největší věřitel firem kolem Primy tak J&T bude mít na tuto druhou největší komerční televizi v tuzemsku výrazný vliv, doplňuje MfD. Viceprezident J&T Bank Dušan Palcer však listu odmítl sdělit jakékoli záměry s Primou.
Tím, že ČSOB prodala pohledávku za nižší než původní cenu, nebude tratit. Pohledávku totiž převzala po zkrachovalé Investiční a Poštovní bance a má ji krytou státní zárukou, podotýká MfD.
J&T Bank má zároveň velmi výrazný vliv i na firmy kolem televize Nova, připomíná list. Vlastník servisní organizace Novy České produkční 2000, společnost MEF Holding podnikatele Jiřího Šmejce, totiž musí J&T bance a slovenské Poštové bance do začátku září splatit půjčku zhruba 400 miliónů korun. Úvěr je přitom zajištěn právě společností Česká produkční, dodává list.
Skupinu J&T založili obchodníci s cennými papíry Tkáč s Jakabovičem v roce 1993. Na českém kapitálovém trhu na sebe banka poprvé upozornila v roce 1996, kdy její česká pobočka pro obchodování s cennými papíry koupila Investiční fond energetiky.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.