Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Denně se po světě díky internetu přemístí dva bilióny dolarů

Redakce MAM19. 6. 2002

Po světě se každodenně přemístí přibližně dva bilióny dolarů, tedy více než 60 biliónů korun. Drtivá většina těchto transakcí se uskutečňuje bezhotovostně pomocí internetu. Vyplývá to ze studie Stav budoucnosti, kterou v rámci projektu Milénium zpracovala Americká rada Univerzity Spojených národů.
Jen elektronický obchod mezi podniky by měl před rokem 2004 dosáhnout 1,3 biliónu dolarů, některé odhady hovoří až o třech biliónech. Během pěti až šesti let by k informační dálnici mohla být připojena až jedna miliarda lidí.
Síť sítí by také měla sehrát rozhodující úlohu v boji proti chudobě. Ekonomové si od vzdělávání prostřednictvím světové sítě slibují postupné vyrovnávání rozdílů mezi chudými a bohatými zeměmi. Internet by tak mohl podstatně rozšířit globální spolupráci států a zajistit relativně levné školení pro všechny. Studie předpokládá i začlenění přístupu k internetu do základních lidských práv.
Za klíčové odborníci považují vytvoření pravidel chování na internetu a využívání softwaru, který by blokoval urážlivé či nebezpečné materiály.
V řadě zemí a někdy i na celých kontinentech je však globální síť stále velkou neznámou. Jen v Tokiu je více telefonů než v celé Africe. Do kontaktu s internetem přišel jen každý stý Afričan. Příkladné je podle studie využití informačních technologií v Jižní Koreji, která vytvořila hospodářství založené na znalostech. Informační technologie tvoří motor ekonomiky i v Japonsku, Thajsku nebo Indonésii. Internet však nastupuje i v dalších asijských zemích, především v Číně a Indii.

-čtk-

×

Internetové stránky okresů zaniknou, informace mohou využít obce

Starší článek

Televizní radní si dnes chtějí vyjasnit situaci kolem Novy

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více