Denně se po světě díky internetu přemístí dva bilióny dolarů

19. 6. 2002 17:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Po světě se každodenně přemístí přibližně dva bilióny dolarů, tedy více než 60 biliónů korun. Drtivá většina těchto transakcí se uskutečňuje bezhotovostně pomocí internetu. Vyplývá to ze studie Stav budoucnosti, kterou v rámci projektu Milénium zpracovala Americká rada Univerzity Spojených národů.
Jen elektronický obchod mezi podniky by měl před rokem 2004 dosáhnout 1,3 biliónu dolarů, některé odhady hovoří až o třech biliónech. Během pěti až šesti let by k informační dálnici mohla být připojena až jedna miliarda lidí.
Síť sítí by také měla sehrát rozhodující úlohu v boji proti chudobě. Ekonomové si od vzdělávání prostřednictvím světové sítě slibují postupné vyrovnávání rozdílů mezi chudými a bohatými zeměmi. Internet by tak mohl podstatně rozšířit globální spolupráci států a zajistit relativně levné školení pro všechny. Studie předpokládá i začlenění přístupu k internetu do základních lidských práv.
Za klíčové odborníci považují vytvoření pravidel chování na internetu a využívání softwaru, který by blokoval urážlivé či nebezpečné materiály.
V řadě zemí a někdy i na celých kontinentech je však globální síť stále velkou neznámou. Jen v Tokiu je více telefonů než v celé Africe. Do kontaktu s internetem přišel jen každý stý Afričan. Příkladné je podle studie využití informačních technologií v Jižní Koreji, která vytvořila hospodářství založené na znalostech. Informační technologie tvoří motor ekonomiky i v Japonsku, Thajsku nebo Indonésii. Internet však nastupuje i v dalších asijských zemích, především v Číně a Indii.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.