Debakl francouzských fotbalistů dolehl i na obchodníky a reklamu

13. 6. 2002 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

I když francouzští fotbalisté potupně vypadli z mistrovství světa už po zápasech ve skupině, Francouzi mají stále možnost sledovat v televizi kličky fotbalového kouzelníka Zinédina Zidana. Jsou totiž součástí reklam několika slavných značek, jejichž scénář se nemusí nijak měnit. Mnohé firmy, svázané s týmem sponzorskou smlouvou, však musely své vítězně laděné spoty v televizi rychle stáhnout.
Namísto nich již od úterního odpoledne některé značky nasazují reklamy, které s poukazem na lidské rozměry sportu zpracovávají neúspěch favoritů. Je mezi nimi i Adidas, který do reklamní smlouvy ve Francii investoval šest miliónů eur. Obrovské plakáty, na nichž září druhá hvězda symbolizující další titul, byly vylepeny poněkud předčasně a tak si stratégové Adidasu mohli oddychnout alespoň díky záložnímu spotu, v němž „modrým“ děkují za jejich čtyřleté úspěchy.
Aktuálně se snaží reagovat také další partneři francouzské reprezentace, a to řetězec hypermarketů Carrefour a mobilní operátor SFR. Ten dnes na stránkách novin přeje fotbalistům „hezké prázdniny“, zatím Carrefour týmu děkuje. Beze změny naopak zůstávají některé reklamy spočívající na individuálních smlouvách hráčů s firmami, a tak například Frank Leboeuf, jehož příjmení se dá přeložit jako hovězí, bude dál propagovat šťavnaté bifteky.
Mnohem hůře se nyní budou prodávat dresy francouzské reprezentace, kterých nechal Adidas vyrobit 300.000. Velké prodejny sportovního zboží, které prodávají i dresy dalších účastníků mistrovství, zatím nechtějí o slevách nic slyšet a radují se alespoň ze zvýšeného zájmu o dresy Senegalu, který se podílel na vyřazení Francie. Na pokraji krachu jsou však někteří drobní obchodníci, kteří v očekávání dalšího úspěchu investovali do dresů, píšťalek a šál ve francouzských národních barvách.
Debakl fotbalistů se odrazí i na skladech hudebních megastorů. Jestliže singlů s oficiální hymnou reprezentace „Tous ensemble“ (Všichni společně) v podání veterána francouzské popové scény Johnnyho Hallydaye se již podařilo prodat 600.000 kusů, na skladech zůstává množství CD s nahrávkami oblíbených hitů fotbalistů. Francouzská pošta také předpokládá, že známky zasvěcené „modrým“ teď nepůjdou zrovna na dračku.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.