Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Debakl francouzských fotbalistů dolehl i na obchodníky a reklamu

Redakce MAM13. 6. 2002

I když francouzští fotbalisté potupně vypadli z mistrovství světa už po zápasech ve skupině, Francouzi mají stále možnost sledovat v televizi kličky fotbalového kouzelníka Zinédina Zidana. Jsou totiž součástí reklam několika slavných značek, jejichž scénář se nemusí nijak měnit. Mnohé firmy, svázané s týmem sponzorskou smlouvou, však musely své vítězně laděné spoty v televizi rychle stáhnout.
Namísto nich již od úterního odpoledne některé značky nasazují reklamy, které s poukazem na lidské rozměry sportu zpracovávají neúspěch favoritů. Je mezi nimi i Adidas, který do reklamní smlouvy ve Francii investoval šest miliónů eur. Obrovské plakáty, na nichž září druhá hvězda symbolizující další titul, byly vylepeny poněkud předčasně a tak si stratégové Adidasu mohli oddychnout alespoň díky záložnímu spotu, v němž “modrým” děkují za jejich čtyřleté úspěchy.
Aktuálně se snaží reagovat také další partneři francouzské reprezentace, a to řetězec hypermarketů Carrefour a mobilní operátor SFR. Ten dnes na stránkách novin přeje fotbalistům “hezké prázdniny”, zatím Carrefour týmu děkuje. Beze změny naopak zůstávají některé reklamy spočívající na individuálních smlouvách hráčů s firmami, a tak například Frank Leboeuf, jehož příjmení se dá přeložit jako hovězí, bude dál propagovat šťavnaté bifteky.
Mnohem hůře se nyní budou prodávat dresy francouzské reprezentace, kterých nechal Adidas vyrobit 300.000. Velké prodejny sportovního zboží, které prodávají i dresy dalších účastníků mistrovství, zatím nechtějí o slevách nic slyšet a radují se alespoň ze zvýšeného zájmu o dresy Senegalu, který se podílel na vyřazení Francie. Na pokraji krachu jsou však někteří drobní obchodníci, kteří v očekávání dalšího úspěchu investovali do dresů, píšťalek a šál ve francouzských národních barvách.
Debakl fotbalistů se odrazí i na skladech hudebních megastorů. Jestliže singlů s oficiální hymnou reprezentace “Tous ensemble” (Všichni společně) v podání veterána francouzské popové scény Johnnyho Hallydaye se již podařilo prodat 600.000 kusů, na skladech zůstává množství CD s nahrávkami oblíbených hitů fotbalistů. Francouzská pošta také předpokládá, že známky zasvěcené “modrým” teď nepůjdou zrovna na dračku.

-čtk-

×

Volvo v novém Zákaznickém centru

Starší článek

BBC postaví spolu s BSkyB pozemní digitální televizní stanici

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Pivovar Budějovický Budvar si v tendru na mediální agenturu vybral Publicis Groupe. Komunikační skupina pro jihočeský pivovar nově zajišťuje nákup a…
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych
Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více