Čtvrt miliónu kanadských domácností přestalo používat internet

12. 6. 2002 10:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přes 232 tisíc kanadských domácností, které v minulosti pravidelně používaly internet, se nechalo od sítě odpojit. Vyplývá to z nejnovější studie kanadského statistického úřadu, podle něhož „odpadlíci“ většinou tvrdili, že internet nepotřebují.
Statistici z toho vyvozují, že internet buď těmto lidem nenabízí, co hledají, nebo že tato skupina dává přednost konvenčním zdrojům informací. Nelze prý vyloučit, že vyhledávání na internetu se zdá příliš zdlouhavé, nebo je cesta k informaci nepřehledná.
Asi polovina z těch, kdo přestali doma internet používat, se prý k němu předtím zapojovala aspoň jednou týdně. Jen 17 procent domácností se od internetu odpojilo z finančních důvodů a 14 procent proto, že ztratilo přístup k počítači.
Mezi lidmi, kteří se od internetu odvracejí, jsou podle zjištěných údajů citovaných listem The Globe and Mail většinou rodiny, jejichž členové nemají vyšší než středoškolské vzdělání.
Vliv na věrnost internetu má také informovanost o nových technologiích. Ti, kdo skoncovali s internetem, používají obecně také méně moderní techniku – mobilní telefony, záznamníky, kabelovou televizi, satelitní antény či bankomaty. Tendenci používat internet nepravidelně mají spíš ženy než muži.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.