Česká Leo Burnett vyhrála stříbrného Lva
Stříbrného Lva, druhé nejvyšší ocenění, získala česká reklama na mezinárodním festivalu reklamy Cannes Lions. V kategorii “Print and Outdoor” byla oceněna reklamní kampaň pro pražské Muzeum mučení. Inzerát Big Brother stejné agentury vytvořený pro Muzeum komunismu zůstal na short listu. Dosud jediného, rovněž stříbrného Lva, získala na nejprestižnějším světovém klání reklamních agentur pražská pobočka sítě Young and Rubicam pro svého klienta Colgate v roce 1994. Leo Burnett Advertising získala za stejnou reklamní kampaň už bronz na festivalu reklamy Clio, jež se konal počátkem května ve Spojených státech.
Pravidla kategorie Press and Oudoor letos zaznamenala podstatné změny. Hlavní cena Grand Prix se rozdávala v obou oblastech, k nimž název odkazuje, tedy v tiskové i venkovní reklamě. Na stejném principu se pak udíleli i zlatí, stříbrní a bronzoví Lvi. Grand Prix za sérii tiskových inzerátů dostala britská Saatchi and Saatchi za svou práci pro cestovní kancelář Club 18 – 30, zaměřenou především na mladou klientelu. Grand Prix v oblasti venkovní reklamy putuje do norské Leo Burnett, jež zvítězila s reklamou na Oslo piercing studio.
Jury vedená Jeffrey Goodbym zakladatelem agentury Goodby, Silverstein and Partners z USA rozdala celkem 30 zlatých, 38 stříbrných, 37 bronzových Lvů a dvě Grand Prix. Česká republika byla jedinou zemí bývalého východního roku, která si v kategorii Press and Outdoor odnesla nějaké ocenění.
Jindřich Jirásek, Cannes
Podobné zprávy
Budějovický Budvar si na média vybral Publicis Groupe

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
