Češi nepostoupili do finále Media Lions
České práce se neumístily mezi 99 nejlepšími na short listu mediálních Lvů. Nejvíce nominací a šance odnést si z Cannes cenu má USA s 25 nominacemi, Británie má 11, Jižní Afrika 10, Brazílie 7 a Německo 4. Na short list se probojovali i zástupci Východní Evropy, a to Poláci s 2 nominacemi.
Letos bylo do mediální kategorie přihlášeno rekordních 716 prací ze 47 zemí, které soutěží o nejlepší mediální strategii, plánování, exekuci a kreativní využití médií. Nejvíce prací přihlásily USA (144), Británie (75), Brazílie (47) a Německo (46). Právě poslední zmiňovaná země počet přihlášek meziročně zdvojnásobila. ČR reprezentovaly tři práce – dvě, které pro klienta Eurotel připravila mediální agentura Starcom, třetí pak The Media Edge s kampaní „Kdo se potí, nezaslouží slitování“ na produkt Mennen Speed Stick a klienta Colgate Palmolive.
Kategorie mediálních Lvů stále nemá dostatečnou pozornost, jakou by si zasloužila, a již delší dobu je považována za méně rozvinutou. To odráží i fakt, že má nejméně přihlášek ze všech kategorií na festivalu. Dokonce i první ročník Lions Direct má účast hojnější. Nedostatečný počet přihlášených prací je také důvodem, proč se zde stále udělují jen dva druhy ocenění – Grand Prix a mediální Lvi. Nikoliv tedy zlatí, stříbrní a bronzoví jako v případě tisku, televize a internetu.
Problém je v tom, že si jen málokdo dovede pod touto soutěží představit, o čem přesně je. Proto je problémem třeba i jen vyplnění přihlášky. Mnohem snadněji se kreativním agenturám v Cannes obhajuje, proč je daná tisková reklama zajímavá, v čem spočívá nápad. Mediální agentury musí vysvětlit, v čem spočívá jejich přidaná hodnota, proč je daná volba média pro kampaň zajímavým řešením, proč právě dané médium a způsob vedení reklamní kampaně skrz konkrétní média vede k cíli. Na druhou stranu je zde nejmenší konkurence a také velká šance na úspěch. Škoda, že si to neuvědomují také české agentury a nepřihlašují více prací.
Dnes budou vyhlášeni vítězové teto kategorie. Předsedou poroty, která rozhoduje o mediálních Lvech, je John Perris, ředitel britské The Zenith Optimedia Group.
Gabriela Stará, Cannes
Podobné zprávy

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
