Bertelsmann AG se rozhodl prodat tiskovou divizi

25. 6. 2002 18:06

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vydavatelství BertelsmannSpringer CZ pravděpodobně změní vlastníka. Podle informací, které zveřejnil server Euro OnLine, rozhodlo představenstvo mateřského koncernu Bertelsmann AG o prodeji celé své divize BertelsmannSpringer zabývající se vydáváním tisku. Podle informací M&M česká pobočka ještě žádné oficiální oznámení o prodeji neobdržela, což však neznamená, že toto rozhodnutí nepadlo.
Německý tisk již v minulém týdnu zveřejnil informace, podle kterých se Bertelsmann rozhodl prodat své odborné a vědecké vydavatelství Springer. Důvodem je údajně skutečnost, že tato divize nezapadá do konceptu celé společnosti, která se chce v budoucnu orientovat na hudbu, televizi a knižní produkci.
Experti nicméně upozorňují, že zbavit se německé jedničky na trhu odborné literatury nebude jednoduché, napsal s odvoláním na německý list Handelsblatt týdeník Ekonom. Příjmy z reklamy totiž v nakladatelském sektoru klesly o 15 procent. Příjmy za prodej Springera by měly být údajně využity na pokrytí výdajů za převzetí hudebního studia Zomba.
Euro Online uvádí, že podle odhadů analytiků by výnos z prodeje divize mohl dosáhnout až jedné miliardy eur. Rozhodnutí berlínského představenstva koncernu je podle Tomáše Tkačíka z BertelsmannSprinegr CZ logické. „Pro divize Bertelsmann AG jsou nejdůležitějšími kritérii vedle finančních výsledků pozice na globálním trhu a možnosti synergie s ostatními divizemi a produkty,“ řekl.
Celosvětově divize dosahuje obrat 750 milionů eur a zaměstnává 5300 lidí. V Česku loni firma utržila 227 miliónů korun a vykázala zisk 31 milionů korun.

-mav, čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.