Většina stran už dodala veřejnoprávním médiím své volební spoty

27. 5. 2002 17:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Drtivá většina stran a hnutí, které hodlají usilovat o přízeň voličů v červnových parlamentních volbách, už odevzdala veřejnoprávním médiím své předvolební spoty. ČTK to dnes řekli pracovníci České televize a Českého rozhlasu. V těchto institucích už také bylo vylosováno pořadí, v jakém se budou spoty od středy vysílat. Některé strany zatím obsah svých spotů tají, například ODS.
Český rozhlas bude spoty vysílat od 29. května do 11. června, celkem hodinu každý den. Většina – 40 minut – zazní na Českém rozhlasu 1 – Radiožurnálu, zbylých dvacet na stanici Praha. ČT odvysílá před volbami na prvním programu celkem 12 bloků předvolebních spotů. Každý z bloků má trvat 70 minut, první diváci uvidí ve středu ve 14:45.
Vládní ČSSD vsadila podle místopředsedkyně strany Marie Součkové v televizních spotech na promluvy předsedy strany Vladimíra Špidly a populárních osobností Petry Buzkové a Stanislava Grosse. Doplňovat je bude animovaný maskot Socánek.
Koalice připravila pro televizi animované spoty, které mají odlehčeně popsat společné priority lidovců a unionistů a zároveň upozornit na nedostatky jejich protivníků. Koalice chce prostřednictvím kreslených postaviček parodovat například vládní protikorupční akci Čisté ruce či mobilizaci ODS.
ODA, bývalý partner Unie svobody-DEU a KDU-ČSL, slibuje, že se „jako jediná rozhodla svou audiovizuální prezentaci učinit ostrou jako chilli papričky“. ODS pouze prozradila, že její spoty budou „spíše lidové, bez triků a podobných věcí“.
KSČM ve vyhrazeném čase v České televizi oznámí, že věnovala 50.000 korun dětskému domovu v Mostě. To je podle tiskové mluvčí Věry Žežulkové zhruba částka, kterou by stála výroba reklamního spotu. Komunisté mají připraveny pouze spoty pro místní kabelové televize a rozhlasové stanice.
Audio i video nahrávky chystají i menší strany, které dosud nemají zastoupení ve sněmovně. Například Strana zdravého rozumu ztvárnila své spoty originálně – předseda strany, hudební skladatel a manažer Petr Hannig bude zpívat ukázky ze svých písní, které poté bude komentovat.
Národně demokratická strana se zase bude snažit voliče přesvědčit důrazem na tradiční rodinu či obhajobu národních zájmů. Šéf volebního štábu Jan Kopal uvedl, že strana bude zdůrazňovat i svoji dlouhou tradici.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.