Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V České republice loni vyšlo rekordních 14.321 knižních titulů

Redakce MAM9. 5. 2002

V České republice vyšel v loňském roce rekordní počet knih. Nakladatelé přišli na trh celkem s 14.321 tituly, což bylo o 3000 více než v roce 2000. V Česku je evidováno přibližně 3000 různých subjektů, které mohou vydávat knihy, a téměř 1200 z nich loni vydalo alespoň jeden titul. Naopak 100 a více titulů vydalo 26 českých nakladatelů.
Svaz českých knihkupců a nakladatelů údaje zveřejnil v programu mezinárodního veletrhu Svět knihy 2002, který začal ve čtvrtek na pražském Výstavišti. Na veletrhu svoji produkci představí 231 českých a 250 zahraničních nakladatelů.
Čtvrtinu všech loni vydaných knih tvořila beletrie, téměř 1750 titulů byly učebnice a vysokoškolská skripta a pro děti a mládež vyšlo 575 knížek. Největší nárůst v počtu vydaných titulů vykazuje právě produkce dětské literatury, která se za posledních pět let téměř zdvojnásobila.
Loni vyšel v České republice i rekordní počet překladové literatury – téměř 4400 překladů z více než 40 jazyků. Jejich podíl na celkové knižní produkci tvořil 30 procent. Od roku 1989 patří prim v překladech angličtině, loni překlady z tohoto jazyka představovaly více než polovinu všech vydaných překladů. Druhé místo patřilo překladům z němčiny a třetí z francouzštiny.
K nejpřekládanějším slovanským jazykům v loňském roce opět patřila polština s 71 tituly. Na druhém místě je s 36 překlady ruština, o čtyři méně vyšlo knih přeložených ze slovenštiny. V roce 2001 vyšly i tři překlady ze staroslověnštiny, dva z esperanta, nové hebrejštiny a sanskrtu a po jednom mimo jiné z perštiny, romštiny, tibetštiny a staré hebrejštiny.
V roce 2001 vyšlo v České republice 500 knih v angličtině, 137 v němčině, 43 ve slovenštině, 27 ve francouzštině, 23 v polštině, 17 v ruštině a také tři knihy v japonštině, dvě v esperantu a jedna ve finštině a hebrejštině.

-čtk-

×

TV metry dávají přesnější data, mohou však zdražit reklamu

Starší článek

Kmart dluží agenturám miliony dolarů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: New Look Media

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Dm drogerie uvádí k životnímu prostředí neutrální řadu produktů Pro Climate

Společnost dm drogerie markt vyvinula ve spolupráci s Technickou univerzitou v Berlíně klimaticky neutrální řadu. Na českém trhu zatím označení Pro Climate…
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Až bude třeba zahnat žízeň, taste Braník!

Pivovary Staropramen v kampani od agentury WMC/Grey představují Branické rytíře. Nový koncept ukazuje první spot.
13. 4. 202113. 4. 2021
Marketing

Jste silnější, než si myslíte, říká spořitelna Čechům

Nová brandová kampaň České spořitelny od agentury VMLY&R se snaží zvedat sebevědomí obyvatel Česka. Odstartovala se světelnou show stovky dronů.
13. 4. 202113. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více