Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Světové pivovary mají nového soupeře, který chce být jedničkou

Redakce MAM30. 5. 2002

Převzetím amerického pivovaru Miller Brewing jihoafrickým South African Breweries (SAB) se ve světě objeví druhá největší pivovarnická skupina, hned za americkou Anheuser-Busch. Převzetí potvrzuje spekulace analytiků o konsolidaci v pivovarnictví, v němž za poslední dva roky změnily majitele britské pivovary Bass a Whitbread a francouzský Kronenbourg. Loni se mluvilo i o fúzi některých největších pivovarů v Evropě – Interbrew, Heineken, Carlsberg a Scottish & Newcastle.
Společnost SAB koupila v roce 1999 od japonské banky Nomura Plzeňský Prazdroj a Pivovar Radegast. Do plzeňské skupiny byl později zařazen také například slovenský Šariš a skupina je největším pivovarnickým subjektem ve střední Evropě. V roce 2000 převzal belgický pivovar Interbrew pivovarnickou divizi britské společnosti Bass včetně Pražských pivovarů.
Vizitky šesti největších světových pivovarů podle výstavu:
ANHEUSER-BUSCH – Největší světový výrobce piva byl založen v roce 1860 a letos poprvé ve své 142leté historii nejmenoval generálním ředitelem někoho, kdo by se jmenoval Anheuser nebo Busch. Pivovar, který v USA pokrývá polovinu spotřeby piva, vyrábí přední světové značky piv Budweiser a Bud Light. Budějovický Budvar vede ve světě se společností Anheuser-Busch 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady. Výstav loni činil zhruba 171 miliónů hektolitrů.
INTERBREW – Belgická pivovarnická skupina vznikla v roce 1987 sloučením dvou největších belgických pivovarů Artois a Piedboeuf. V roce 1989 byl ke skupině připojen pivovar Hoegaarden, o rok později Belle-Vue. V roce 2000 Interbrew převzal pivovarnickou divizi britské společnosti Bass včetně české pivovarnické dvojky Pražské pivovary. Pivovar vlastní přes 60 pivovarů ve 23 zemích světa, jeho značky se prodávají ve 120 zemích světa. K nejznámnějším značkám patří Stella Artois, Carling, Jupiler nebo Samuel Adams. Výstav skupiny činil loni 96,9 miliónu hektolitrů.
SAB (South African Breweries) – Největší producent piva ve střední Evropě, který se angažuje i v hotelnictví a v odvětví zábavních her. Založen byl v roce 1895. Společnost SAB koupila v říjnu 1999 Plzeňský Prazdroj spolu s pivovarem Radegast. Ročně vyrábí 116 miliónů hektolitrů nápojů, z toho 88 miliónů hektolitrů piva. Kromě ČR vlastní nebo provozuje 108 pivovarů v 24 zemích světa, mimo jiné i v Africe, Indii, Číně a také na Slovensku, kde vlastní pivovar Šariš. Sídlo má v Londýně. Nejznámějšími značkami jsou Pilsner Urquell a Castle.
HEINEKEN – Nizozemský podnik byl založený v roce 1864. Je největším producentem piva v Evropě. Holding se 110 pivovary ve více než 50 zemích je stále majoritně v rukách zakladatelské rodiny. Loni pivovar vstoupil na německý trh, přední postavení má i v dalších evropských zemích včetně Balkánu. Působí i na Slovensku, kde koupil v prosinci 1995 pivovar Zlatý bažant, o dva roky později získal většinový podíl v pivovaru Corgoň a v roce 1999 v dalších dvou pivovarech. Pivo Heineken se prodává ve více než 170 zemích světa. Výstav pivovaru činí 80,9 miliónu hektolitrů. Nejprodávanější jsou značky Heineken a Amstel.
CARLSBERG – Dánský pivovar byl založen v roce 1847. Z výstavu, který loni činil 67,9 miliónu hektolitrů, jde téměř 90 procent na export. K nejznámějším značkám patří Carlsberg a Tuborg. V současnosti expanduje na trhy v Rusku, pobaltských zemích a v jihovýchodní Asii.
MILLER – Americká pivovarnická dvojka Miller, která v USA pokrývá čtvrtinu domácí spotřeby piva, začala s výrobou zlatého moku v roce 1855 v městě Milwaukee, kde má dodnes sídlo. Jeho majitelem je tabákový koncern Philip Morris. Prémiovými značkami pivovaru jsou Miller Genuine Draft (MGD) a Miller Lite. K slavným pivům patří i Milwaukee’s Best. Pivo pod značkou Miller se prodává v 80 zemích světa, roční výstav činí 54,5 miliónu hektolitrů, jen minimálně vyváží.

-čtk-

×

Počet velkoprodejen hobby v ČR překročil stovku

Starší článek

V sobotu se v Praze uskuteční Den dětí s Českým rozhlasem

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heineken

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

Nová studie Kantaru odhaluje důvody úspěchu nejlepších reklam roku. Vede Heineken, do top dvacítky se probojoval i slovenský Kozel.
14. 4. 202114. 4. 2021
Marketing

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly

Letákový průmysl zažívá, po útlumu v loňském roce, opět rozmach. V mnoha ukazatelích se podle statistik, o které se s MAM podělil server Kupi.cz, největší…
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Novým mluvčím skupiny PPF se stal Leoš Rousek. Kromě komunikace s médii bude mít na starost rozvoj investorské a byznysové komunikace PPF.
14. 4. 202114. 4. 2021
Lidé

Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Novým zástupcem šéfredaktora obnoveného magazínu Euro se od června stane Štěpán Etrych. Podílet se bude na přípravě a realizaci nové obsahové strategie,…
13. 4. 202114. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Z čela Shoptetu odchází Miroslav Uďan, nahradí jej Samuel Huba
Novým výkonným ředitelem Makra byl jmenován Atila Yenisen

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více