Světové deníky snížily v roce 2001 příjmy z reklamy
Prodej deníků ve světě vzrostl v loňském roce celkově o 0,46 % v porovnání s rokem 2000. Příjmy z reklamy pak u světových deníků v roce 2001 meziročně klesly o 7 %, přičemž pokles reklamních příjmů postihl 57 % zemí. V roce 2000 to bylo jen 18 % zemí. Vyplývá to z nejnovějších údajů Světové asociace denního tisku (World Association of Newspapers).
Přestože se prodej deníků ve Spojených státech stabilizoval, pro americké vydavatele byl rok 2001 obtížný. Příjmy z reklamy totiž v tomto roce poklesly o 11,5 %. V zemích Evropské unie devět z 15 zemí zaznamenalo poklesy nákladů deníků a osm z 15 si pohoršilo i v reklamních příjmech. Pouze tři země zvýšily příjmy z reklamy (Irsko, Itálie a Finsko). Podíl novin na celkových reklamních příjmech se však po 14 letech stabilizoval.
V zemích střední a východní Evropy byl podle WAN zaznamenán rozdílný vývoj: prodej se zvýšil v Lotyšsku, Maďarsku a České republice (+1,3 %), ale poklesl v Chorvatsku, Estonsku a Slovensku.
Pokud jde o prodej deníků, 30 % států zaznamenalo jeho nárůst ve srovnání s rokem 2000. Počet deníků v roce 2001 klesl v zemích EU z 1467 na 1430. Na asijském trhu se deníkům dařilo – v Japonsku se reklamní výnosy meziročně zvýšily o 7,8 %, v Číně o 5,9 %.
-mav-
Podobné zprávy

Tento mění design produktů a komunikaci s VMLY&R Commerce a Ogilvy
Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník

Volkswagen spustil soutěž Zažij Euro. Vítěz soutěže povečeří s Petrem Čechem
