Superb má pro Británii dvojnásobně nevhodné jméno

6. 5. 2002 09:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za evropskou variantu prodlouženého čínského Volkswagenu Passat označila automobilová příloha britského listu The Sunday Times Škodu Superb. Podle názoru listu je Superb pěkné auto, dobře postavené podle standardu Volkswagenu. Avšak kromě toho, že Škoda stále není ta správná značka pro tuto třídu vozů, autor se táže, zda si někdo bude chtít přiznat, že má auto, které se jmenuje Superb – „znamenitý“.
Podle listu očekává britská Škoda, že zejména superby s dieselovým motorem 1,9, které do Británie dorazí v září, budou tvořit většinu prodejů. Mnoho z nich bude ve vozovém parku firem nebo jako taxíky. Pro takové využití je Superb to nejlepší, co se objevilo po ukončení prodeje Fordu Scorpio, soudí The Sunday Times.
Žádná jiná limuzína v této velikosti a ceně nemá tolik prostoru. I nejzákladnější varianta má automatickou klimatizaci, přední a postranní airbagy, dálkové zamykání, stereo CD a další vybavení. I metalíza je bez příplatku.
Pro rodiny, které chtějí kvality Volkswagenu nebo Audi s větším prostorem a za nižší cenu, je toto zcela rozumná a logická koupě. Ale nákup auta není příliš logická záležitost. Prestiž a status se počítají více než technické záležitosti – a přestože už ušla dlouhou cenu, není Škoda značkou úrovně.
A kromě koncepčního skoku, který musí člověk udělat, aby zvažoval „nóbl škodovku“, každý bude zvažovat, zda si pořídí auto, které se jmenuje Superb, poznamenává autor. V tom jméně je podle něj dvojí ironie. Vypadá to jako vychloubačná odpověď na škodovácké vtipy minulosti od firmy, která má nyní sebedůvěru, aby se smála sama sobě. Ve skutečnosti to nic takového není. Je to nerozumný návrat ke jménu modelu škodovky z roku 1930.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.