Stanice Vltava rozšíří cílovou skupinu posluchačů

28. 5. 2002 17:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Stanice Vltava, kulturní okruh Českého rozhlasu, nebude v novém schématu od 3. června měnit poměr slova a hudby, ale chce nabídnout odlišnější rytmus a formu vysílání. Novým večerním pořadem Čajovna se bude snažit podle informací z dnešní tiskové konference oslovovat posluchače mezi 20 a 25 lety, kteří dosud nebyli v její cílové skupině.
„Poslechovost Vltavy po propadu na 64.000 lidí denně, odpovídajícímu ovšem celkovému ubývání rozhlasových posluchačů, od konce loňského roku stoupá a tvoří nyní 0,9 procenta populace,“ řekl nový šéfredaktor stanice Lukáš Hurník.
Každý den nyní podle průzkumů naladí Vltavu 80.000 lidí, týdně jich je 170.000. I když sledovanost není hlavním kritériem, cílem stanice Český rozhlas 3 je podle Hurníka překročit počtem posluchačů jedno procento na trhu.
Vltava je podle šéfredaktora konzervativní v tom, že umožňuje přístup ke stabilním hodnotám kultury a umění, ale charakter vysílání konzervativní nebude.
Stanice vedle znějící vážné hudby a jazzu klade důraz na kulturní informace, slovesné umění a popularizaci, posílí moderátorský způsob vysílání hudby a nově uplatní předěly a znělky. Chce být vnímána nejen jako respektovaný prostředník pro kontakt s aktuálním kulturním děním, ale též jako moderní stanice.
Mezi novinkami má být od podzimu rozšíření přímých přenosů o páteční koncerty abonentního cyklu A orchestru České filharmonie. V pořadu Čajovna bude ovšem nově znít naopak etnická, elektronická a rocková hudba a world music.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.