Růst počtu webových novin se stabilizuje, reklamní příjmy se drží

30. 5. 2002 17:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Mohutný rozmach zpravodajských internetových serverů z předchozích let se loni stabilizoval. Ve srovnání s rokem 2000 se počet internetových novin zvýšil jen o 50 na 2959. Za posledních pět let však jejich počet vzrostl až o 120 procent. Stoupala také návštěvnost webových stránek novin a většinou i příjmy z reklamy. Vyplývá to z údajů Světové asociace novin (WAN).
Návštěvnost stránek internetových novin se od roku 1997 rapidně zvýšila. Největšímu nárůstu počtu čtenářů se těší internetové noviny v Česku, kde návštěvnost on-line vydání Lidových novin stoupla o 228 procenta a u iHNed o 130 procent, uvádí WAN. V Dánsku se návštěvnost stránek listu Ekstra Bladet zvýšila o 100 procent.
Růst internetové reklamy hlásí 19 zemí, tedy asi 67 procent z 28 zemí, které poskytly informace. K zemím, kde se zvýšily příjmy z reklamy, patří například Švýcarsko, Irsko, Finsko, Velká Británie, USA, Japonsko a také Česko. U šesti zemí se příjmy z reklamy snížily a ve třech zemích nedošlo k žádné změně.
WAN je světovou organizací pro tisk a jejím cílem je hájit svobodu tisku. Zastřešuje 18.000 novin. Mezi její členy patří 71 národních novinových asociací, individuální vydavatelé noviny ve 100 zemích a 13 tiskových agentur.

-pda-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení