Prodej počítačů loni v ČR stoupl o 18,5 pct na 351 tisíc kusů

16. 5. 2002 11:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej osobních počítačů a serverů loni v České republice vzrostl o 18,5 procenta na 351 tisíc kusů. Nejúspěšnější byla značka Compaq s tržním podílem 17 procent. Událostí roku byl více než padesátiprocentní nárůst prodeje notebooků, kterých našlo majitele přes 62 tisíc kusů. O výsledcích na trhu informovala analytická firma IDC CEMA.
Kupci loni zaplatili za počítače asi 14,6 miliardy korun, což bylo proti předchozímu roku o 11 procent více. IDC DEMA růst zdůvodnila několika velkými projekty, zejména v bankovním sektoru a ze strany vlády.
Pozoruhodné zlepšení u notebooků, které se podle Lukáše Rašky z firmy IDC CEMA letos nebude opakovat, vyvolal zejména pokles jejich ceny pod 40 tisíc korun. Firmy je proto začaly více kupovat, protože si je mohly rychleji odepsat v účetnictví a uplatnit daňové výhody. Stoupla i obliba kapesních počítačů, kterých se loni prodalo asi 24 tisíc.
Z dalších značek se na trhu osobních počítačů loni nejvýše umístily Dell (podíl deset procent), Autocont (osm procent), Proca (sedm procent) a Acer (šest procent).
Ve všech zemích východoevropského regionu překonal růst prodeje počítačů tempo zemí EU. V nejlepším Chorvatsku překonal růst 50 procent.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.