Počet velkoprodejen hobby v ČR překročil stovku

30. 5. 2002 15:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Počet specializovaných velkoprodejen nabízejících zboží pro dům a zahradu překročil v ČR již stovku. Více než padesát z nich je velkoplošných hobbymarketů, uvedl Tomáš Drtina z firmy Incoma Research. Celkový obrat šesti největších řetězců, zaměřených na sortiment především pro kutily, řemeslníky, stavebníky a zahrádkáře, loni dosáhl téměř 19 miliard korun.
Zatímco ve druhé polovině devadesátých let hobbymarkety rychle přibývaly, v uplynulém roce se jejich expanze téměř zastavila. Na trhu přibylo jen sedm nových velkoprodejen a i pro letošek se počítá jen s malým přírůstkem.
Šetření Incomy Research v průběhu května potvrdilo vysokou oblibu velkoplošných hobbymarketů. Celkem 17 procent českých domácností pořizuje hlavní část svých nákupů zboží pro dům a zahradu v prodejnách Baumax, 15 procent v OBI a 15 procent v některém z dalších hobbymarketových řetězců.
Důležitou roli nicméně stále hrají i menší specializované prodejny, zejména při nákupech stavebnin, elektrosortimentu či autopotřeb. Část zákazníků dává přednost širokosortimentním hypermarketům, ty ovšem zpravidla disponují pouze omezeným spektrem nabídky.
Cenovou úrovní zákazníky nejvíce oslovuje Globus a také širokosortimentní řetězce Makro a Kaufland. Nejlepší hodnocení co do šíře sortimentu a kvality nákupního prostředí získal Hornbach, s personálem jsou zákazníci nejvíce spokojeni v prodejnách Mountfield.
Domácnosti letos hodlají nakupovat především potřeby pro zahradu (40 procent), pro domácnost (36 procent) a stavební materiály (28 procent).

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.