Počet domácností, které mají ISDN, roste ročně o stovky procent

20. 5. 2002 10:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

O stovky procent roste každoročně počet domácností, které mají nainstalovánu digitální telekomunikační přípojku ISDN. Ta umožňuje užití více koncových zařízení najednou. Zatímco do konce roku 1997 Český Telecom zavedl 195 linek, na konci roku 2001 to bylo již 81.067 linek. To znamenalo meziroční nárůst o 250 procent. V dubnu firma provozovala v bytech 81.067 přípojek, uvedl mluvčí Telecomu Vladan Crha.
Rozvoj ISDN souvisí podle analytika Wood&Company Jana Slabého s vývojem internetu a obecně datových služeb. „Z výsledku jednotlivých operátorů je patrný rostoucí zájem o tyto služby a tomu odpovídá i rostoucí zájem o využívání ISDN technologie,“ vysvětlil. Například u Telecomu činily loni příjmy z ISDN a datových přenosů pět procent celkových příjmů.
Telecom má při budování ISDN linek dominantní postavení na trhu. Službu nabízí ještě alternativní operátor GTS. Telecom v současnosti nabízí zřízení dvoukanálové ISDN linky za zhruba 4000 Kč podle zvoleného cenového programu a měsíční paušál od 599 Kč. Ten obsahuje kredit hovorného 100 Kč. GTS loni služby ISDN po vzoru Telecomu zlevnila, a to zhruba o třetinu. Nabízí je zhruba za stejné ceny.
Technologie ISDN umožňuje poskytování nejmodernějších telekomunikačních služeb, včetně rychlých přenosů dat, přenosů statického i pohyblivého obrazu a rychlého přenosu dokumentů. Minimálně dvoukanálová přípojka umožňuje využití více zařízení najednou, například současný přístup k internetu a využívání telefonu nebo faxu. Spojení se v síti euroISDN vytvoří během dvou sekund a veškerá komunikace probíhá bez zpoždění a přerušení, protože síť garantuje příslušnou přenosovou rychlost.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.