Pes – nejlepší přítel kreativců, prase překvapivě třetí

16. 5. 2002 10:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle výzkumu britské reklamní agentury Joshua jsou psi nejen nejlepším přítelem člověka, ale také kreativců. Agentura je tvůrcem kampaně „s létajícími prasaty“ na pojišťovnu Zürich. Úkolem výzkumu bylo zjistit, použití jakých zvířat je v reklamě nejefektivnější.
Probíhal v průběhu jednoho roku na vzorku 600 respondentů. Nejžádanější jsou psi, následují kočky a na třetím místě prasata. Šimpanzi se přitom Britům v reklamě líbí méně než koně. Zjistilo se, že psi (především přátelská plemena jako labradoři a kolie) jsou obecně velmi populární, takže mohou být používáni na propagaci široké řady produktů. Kočky zase vyvolávají rozporuplnější reakce, jsou totiž vnímány jako „sobecká a krutá“ zvířata. Vhodná jsou zvláště na propagaci výrobků jim určených. Prasata přes svou špatnou reputaci, co se týče hygieny, jsou považována za nejefektivnější reklamní zbraň. Britové si na ně absurdně potrpí.
A také nespolečenskost či nízká inteligence zvířat není překážkou pro efektivitu kampaně. Britové jsou obecně milovníky zvířat, dobře na ně v reklamě reagují, zvláště proto, že nepředstavují žádnou společenskou vrstvu, a nestává se, že poté co vystoupí v reklamě, se někde objeví kontroverzní fotografie z jejich osobního života.

Top zvířata v reklamě:
1. Psi
2. Kočky
3. Prasata
4. Koně
5. Lvi
6. Šimpanzi
7. Delfíni
8. Krávy
9. Tučňáci
10. Sloni

-gs-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení