Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nový projekt Centrum internetu má zvýšit počítačovou gramotnost

Redakce MAM9. 5. 2002

Naučit co nejširší veřejnost práci s počítačem a internetem, používání vlastního e-mailu (elektronické pošty) a další komunikaci má za cíl tento týden zahájený projekt Centrum internetu. Zastřešují jej stejnojmenná akciová společnost a světový výrobce informačních technologií, společnost Intel.
Centrum internetu a.s. (CI) už zřídilo po republice 18 smluvních regionálních pracovišť, které vedou proškolení lektoři. Jejich klient zaplatí za dvouhodinové školení 100 korun.
“Ve zkušebním provozu už jsme proškolili 190 lidí, jejichž výsledky nám potvrdily správnost volby projektu,” uvedl Tomáš Zrník, předseda představenstva CI. Podle něj počet pracovišť poroste a lektoři také v blízké době zahájí kurzy vyšší odbornosti.
CI nechalo provést dva nezávislé průzkumy veřejného mínění, z nichž vyplynulo, že 45 procent dotazovaných občanů má zkušenost s prací s osobním počítačem, 14 procent ji nemá, ale rádo by se s ním naučilo komunikovat, a zbytek se naučit práci na počítači nechce. “To je jeden z největších handicapů současné populace,” řekl zástupce společnosti Intel Pavel Komárek.
Podle něj patří mezi hlavní bariéry, které brání vyšší počítačové “gramotnosti” Čechů, nedostatečná představa o využití počítače a internetu, strach z obsluhy, předsudky kvůli věku, ale také hlavně nepřizpůsobivost lidí na trhu práce.
Komárek také uvedl, že se lidé často bojí “technologicky zaměřeného marketingu počítačových výrobců”, a proto už lídři trhu přecházejí od jazyku “gigaherců a megabajtů” k praktickému popisu přínosů, jež počítače a internet přinášejí k usnadnění života (vzdělání, nákupy, inzerce, platby v bankách apod.).
Pokud se lidé skutečně seznámí s cenou techniky, není už pro ně podle Komárka její výše tak limitujícím faktorem jako dříve. Řada výrobců a distributorů počítačů se totiž snaží ceny běžných uživatelských PC co nejvíce stlačovat na přijatelnější úroveň.

-čtk-

×

Dva milióny Čechů si otevřou internet alespoň jednou za měsíc

Starší článek

Teleshoppingová kabelová televize chce začít vysílat v lednu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Birell

Konec předsudků proti nealko pivu. Birell přichází s novou kampaní od VCCP

Značka Birell spouští v České republice a na Slovensku novou kampaň zaměřenou na základní řadu neochucených nealkoholických piv. Cílem komunikace je…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Aures Holdings expanduje s projektem Driverama do západní Evropy

Online projekt Driverama zahájí na trhu v Německu, do pěti let se rozšíří do dalších jedenácti evropských zemí. Akcionáři dají na expanzi stovky milionů eur.
15. 4. 202115. 4. 2021
Akce

Soutěž Lemur hlásí rekord v počtu přihlášek

Do šestnáctého ročníku prestižní soutěže Lemur – Česká cena za PR se přihlásilo 182 projektů, což je o meziročně o 50 procent více. Celkem dorazilo…
15. 4. 202115. 4. 2021
Lidé

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Agentura ze skupiny Huntsworth oznámila jmenování Fecka do nově vytvořené pozice pro region CEE. Oblast prý prokázala pozoruhodnou odolnost vůči dopadům…
15. 4. 202115. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí
Zástupcem šéfredaktora Eura bude Štěpán Etrych

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více