Letos se sešlo méně přihlášek na Cannes Lions

28. 5. 2002 17:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.




Pořadatelé 49. ročníku mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions oznámili počet přihlášených soutěžních prací. Pro všeobecný pokles v reklamním průmyslu ve světě je počet přihlášených prací 17 251, což je méně než v předcházejícím, rekordním, roce, kdy bylo přihlášeno 19 013 prací. Ale je to současně o 6 % více než v roce 2000. Nárůst je patrný u kategorie Media Lions, ve které se soutěží o nejlepší mediální strategii a kreativní využití médií. Také nová kategorie Lions Direct, ve které se soutěží o nejkreativnější direct marketingové řešení, zaznamenala velký zájem a celkem 1063 přihlášených prací.


Suverénně nejvíce prací přihlásilo do Cannes USA 2579, následuje nejúspěšnější země na festivalu posledních let Brazílie (1941), dále Velká Británie (1317), Německo (1254). Ostatní země jsou daleko za nimi. Hranici 500 soutěžních reklam přesáhly Japonsko (560) a Švédsko (555). Co se týče bývalé východní Evropy, nejvíce zástupců má v soutěži Polsko (84), Česká republika se se svými 60 přihláškami umístila na druhém místě před Slovenskem (43), Maďarskem (37) a Slovinskem (25).


Českých 60 prací je rekordní počet, v loňském roce to byla ani ne polovina. Fabrika /DDB přihlásila dvě práce, obě do filmové kategorie, produkční společnost Adwood (1 x film), Leo Burnett Advertising (3x Film category, 25x Press & Poster), Mark BBDO (2x Film, 2x P&P), McCann-Erickson (2x Film), Young & Rubicam (2x Film, 14x P&P), Starcom (2x Media), The Media Edge (1x Media), Imachina (1x Cyber), Sazka (1x Cyber), Proximity (2x Direct Marketing).


Česká reklama tak bude mít zastoupení ve všech kategoriích, jak filmové (12), tak v tisku a ve venkovní reklamě (41), v mediální strategii (2), v internetové reklamě (2) a poprvé také v direct marketingu (2). Mezi pracemi, které se budou ucházet o canneského Lva jsou také spot Sauna agentury Fabrika DDB pro Volkswagen, který zvítězil na festivalu v Montreaux; kampaň Leo Burnett Advertising podporující sbírku na opravu Karlova mostu; spot agentury Young & Rubicam na nátěrové barvy Antirezin, která byla oceněna v domácí soutěži Louskáček 2002; spot propagující Museum komunismu, za který agentura Leo Burnett získala bronzové Clio. Dvě direct marketingové kampaně jsou pro třetího mobilního operátora Český mobil, loňského zadavatele roku v české reklamě a jeho značku Oskar.


obr


-gs-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.