KPNQwest se rozpadá; firma radí klientům využít služeb konkurence
Nizozemská telekomunikační společnost KPNQwest přiznala, že má tak vážné problémy, že zatím nenalezla vhodného zájemce, který by byl ochoten ji převzít a uchránit ji tak před úplným rozkladem. K tomu, aby mohla vůbec splnit nejnutnější závazky, firma rozprodá některá aktiva, která přímo nesouvisejí s její činností.
Nizozemská společnost KPNQwest poskytuje hlasové, internetové a datové služby, v Evropě provozuje také 25.000 kilometrů dlouhou síť optických kabelů s připojením v 60 evropských velkoměstech a 14 metropolitních sítí. Je aktivní také v České republice, kde po sloučení s firmou GTS Czech zaměstnává téměř 400 lidí.
Obchodování s akciemi KPNQwest bylo včera na burze Euronext pozastaveno se zdůvodněním, že firma poskytne potřebné informace. Tuto situaci už ale trh předjímal delší dobu, protože tržní kapitalizace firmy se za dva roky snížila o více než 99 procent. Ze zhruba 40 miliard klesla jen asi na 13 miliónů eur.
Firma doporučila klientům, aby vzhledem k vážné finanční situaci využili služeb konkurence. Vedení firmy tvrdí, že v pokročilém stádiu jsou nyní jednání se zájemci, kteří by byli ochotni převzít aktivity KPNQwest v zemích střední Evropy. Část aktiv, která nesouvisejí s jádrovou činností firmy, by KPNQwest ráda prodala nejpozději v pátek.
Podle marketingového ředitele české pobočky Davida Duroně je tuzemská pobočka zcela nezávislá na mateřské společnosti, a to jak co do poskytovaných služeb, tak finančně. “Našich zákazníků se problémy nizozemské společnosti vůbec netýkají,” uvedl. Česká pobočka nyní podle něj pouze řeší, kdo bude jejím novým vlastníkem.
Společnost KPNQwest vznikla v roce 1998, kdy vrcholil zájem o přenos dat a telekomunikační služby obecně. Firma sice vybudovala rozsáhlou síť optických kabelů, navršila přitom ale dluhy přes dvě miliardy eur. Vzhledem k hlubokému propadu tržeb však začala mít s jejich splácením problémy.
-čtk-
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
