Balvín řekl radě, že penále ČNTS nezaplatí; Vávra ho dá k soudu

15. 5. 2002 16:05

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize nemá v plánu zaplatit 2,5 miliónu korun smluvní pokuty za zpoždění padesátimiliónového doplatku za nákup přenosového vozu od České nezávislé televizní společnosti z konce loňského roku. Radě České televize to dnes řekl generální ředitel ČT Jiří Balvín, který kvůli nákupu čelí dvěma obviněním. ČNTS se bude bránit žalobou.
„Náš právník jim již zaslal výzvu ke smíru, kde dal nějakou lhůtu na zaplacení a oni nezaplatili. V tuto chvíli jsou vyčerpány všechny právní kroky, jediná možnost je dát to k soudu,“ řekl ředitel ČNTS Jan Vávra.
ČT podle svého ředitele nehodlá penále zaplatit, neboť úrok za zpoždění plateb je údajně příliš vysoký. Za rok by jeho výše dosáhla 108 procent ceny vozu. Přenosový vůz stál okolo 75 miliónů korun. Vávra k tomu řekl, že ředitel Balvín podepsal penále ve smlouvě. „Věděl, že když platba přijde později, bude platit pokutu. To, že je cena nyní vysoká, je jejich problém,“ dodal Vávra. Dodal, že penále je ve smlouvě pevně stanoveno a už dále nenarůstá.
Policie Balvína v této souvislosti v pondělí obvinila z porušování závazných pravidel hospodářského styku a porušování povinnosti při správě cizího majetku. Podle dnešní Mladé fronty Dnes (MfD) policie prověřuje, zda si Balvín při tomto nákupu řekl o pětiprocentní provizi.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.