Zemřel Jay Chiat zakladatel agentury TBWA/Chiat/Day
Legendární adman Jay Chiat, spoluzakladatel reklamní agentury TBWA/Chiat/Day podlehl včera ve věku 70. let rakovině. Uvedl to časopis Advertising Age. Jay Chiat patřil k posledním veteránům „zlatých časů reklamy“, kdy agenturám ještě vládli jejich přímí majitelé a ne anonymní akcionáři nadnárodních komunikačních skupin.
Reklamní agenturu Chiat/Day založil už v roce 1968, kdy druhou část jejího názvu propůjčil společnosti podílník Guy Day. Hvězdné chvíle jejich firmy však přišly teprve se spotem „1984“ pro právě se rozbíhající společnost Apple, které slavná televizní reklama pomohla ve vymezení se vůči dominantnímu vládci trhu IBM. Agentura však vymýšlela reklamy i pro další prominentní klienty např. Nike, Pizza Hut, nebo American Express. Chiat/Day byla v letech 1980 a 1988 vyhlášena časopisem Advertising Age Agenturou roku a v roce 1990 Agenturou desetiletí. Byl to rovněž Jay Chiat, kdo najal architekta Franka Gehryho, aby vytvořil avantgardní sídlo agentury ve městě Venice v Kalifornii. Pro finanční problémy nakonec koupila Chiat/Day v roce 1996 síť TBWA patřící komunikační skupině Omnicom. Jay Chiat se rozhodl opustit reklamní byznys a založit společnost Screaming Media, která by se věnovala komunikaci v oblasti novým médiím.
-jj-
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
