Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zákaz tabákové reklamy sníží výdaje na inzerci o 1,5 miliardy

Redakce MAM26. 4. 2002

Zákaz reklamy na tabákové výrobky by mohl snížit výdaje na reklamu a především na sponzoring až o 1,5 miliardy korun. Podle výkonného ředitele Asociace komunikačních agentur Jiřího Mikeše zákaz nejvíce postihne billboardové firmy, provozovatele kin, ale i pořadatele sportovních a kulturních akcí, které žijí ze sponzoringu tabákových firem.
Rozhodnutí sněmovny, která dnes schválila téměř úplný zákaz tabákové reklamy, považuje Mikeš za nesystémový. Sněmovna totiž před časem stanovila omezení reklamy a poté, co novelu potvrdil Senát a podepsal prezident, schválila úplný zákaz tabákové reklamy.
Nejvíce zákaz reklamy na tabák pocítí billboardové společnosti. Podle Mikeše by jim obrat mohl klesnout až o 30 procent. To však považuje prezident Asociace pro venkovní reklamu (AVR) Miroslav Bátěk za nadnesené. AVR odhadovala původně dopady zákazu tabákové reklamy na maximálně 20 procent. Po průzkumu mezi členskými firmami AVR nyní Bátěk odhaduje maximální dopad na tržby firem v řádu deseti až 15 procent. “Samozřejmě je velmi nepříjemné, když ztratíte segment trhu, ale není to smrtící rána,” řekl. Firmy podle něho budou muset být šikovnější v obchodní činnosti a přijít s takovými nápady, aby získaly nové klienty.
Podle Mikeše se zákaz reklamy dal očekávat. EU totiž připravila směrnici, která by měla tabákovou reklamu omezit ve stejném rozsahu, jako dnes schválený zákon. V Evropě se však očekává, že tento zákaz začne platit až v roce 2006.
Pokud schválený zákon podpoří Senát a prezident, zhruba za dva roky zmizí z ulic a podchodů například billboardy s reklamou na cigarety. Tabáková reklama by se měla omezit na obchody s kuřivem a tabáková oddělení v prodejnách. Ani taková reklama by se ovšem nesměla zaměřovat na lidi mladší 18 let, neměla by také nabádat ke kouření slovy nebo třeba zobrazením kouřících lidí či otevřených krabiček cigaret. Novela má nabýt účinnosti 1. července. Reklama dohodnutá ještě před účinností normy bude další dva roky poté povolena.

-čtk-

×

Poslanci schválili téměř úplný zákaz tabákové reklamy

Starší článek

Dohoda ČT a ČRo s Českou poštou: Kompromis

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: DDB Prague

DDB Prague posiluje kreativu a digitál

Lluis Rotger je nový expriential creative lead, Christophe Wechsler senior art director, Jiří Kirchner senior copywrighter a Ivan Krajčovič digitální stratég.
17. 4. 202117. 4. 2021
Marketing

Kultura si strategii maže na chleba

Nejde jen o oblékání, firemní kultura musí především pomáhat k vyšší výkonnosti byznysu, říká Pavel Kuhn ze společnosti Kogi Con.
17. 4. 202116. 4. 2021
Marketing

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více