Vydavatelství Ringier loni v ČR klesly tržby, Super koupit nehodlá

17. 4. 2002 17:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Vydavatelství Ringier ČR loni klesly tržby o 15 miliónů korun na 1,221 miliardy korun. Tiskárně Ringier Print v Ostravě podle generálního ředitele Ringier ČR Tomáše Böhma tržby vzrostly o 65 miliónů korun na 328 miliónů korun. Celkem tak za loňský rok obě firmy Ringier vytvořily tržby 1,549 miliardy korun, což je meziroční růst o 50 miliónů korun.
Koncem roku Ringier v ČR získal 51 procent v Československém sportu, který vydává deník Sport. Na konci roku také firma koupila malešickou tiskárnu České Typografie. V červnu firma získala programový titul TV Revue od Europressu.
V ČR Ringier vydává deník Blesk, Nedělní Blesk a Blesk magazín, TV Plus, TV Revue, Televizi, abc a Reflex. Podle čtenosti titulů je v ČR Ringier na druhém místě s 15 procenty trhu za Passauer Gruppe (16 procent). Třetí jsou Mona a Europres s 11 procenty. Na trhu deníků je Ringier třetí s 25 procenty za Passauer Gruppe a RBVG s 29 procenty.
Přes vstup konkurenčního deníku Super loni na trh Blesk podle Böhma nejen udržel pozici druhého nejprodávanějšího deníku po MF Dnes, ale od prosince je dokonce nejprodávanějším deníkem na trhu.
Majitel koncernu Ringier Michael Ringier vyloučil, že by vydavatelství usilovalo o konkurenční deník Super, který je na prodej. Podle Ringiera bude velmi obtížné najít někoho, kdo bude mít o Super zájem. V zemi tak velké, jako je ČR, podle něho může ekonomicky přežít jen jeden bulvární deník. Konkurenční titul Expres vydavatelství Ringier koupilo proto, že byl stejně kvalitně nebo dokonce lépe zpracován než Blesk. U Superu tento důvod není, řekl Ringier.
Na novou konkurenci Reflexu, týdeník Instinkt vydavatelství Mediacop, který má vyjít poprvé ve čtvrtek, bude Ringier reagovat nekonfrontačně. Spíše se budeme snažit v kampani zdůraznit přenosti Reflexu, řekl Böhm.
Celosvětově Ringier loni zvýšil tržby o 4,3 procenta na 1,063 miliardy švýcarských franků. Investice dosáhly 102,2 miliónů CHF. Firma kromě mateřského Švýcarska působí ve střední a východní Evropě (Slovensko, ČR, Maďarsko a Rumunsko) a v Asii. V Maďarsku dosáhly tržby 38,1 miliónu CHF, v Rumunsku 20 miliónů a na Slovensku 13,9 miliónu CHF. V ČR byly tržby 64,9 miliónu CHF.

-čtk-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení