Už je jisté – Kirch zbankrotuje

5. 4. 2002 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rozhovory o záchraně mediální skupiny Kirch skončily na mrtvém bodě a podle dobře informovaných zdrojů už prakticky neexistuje žádná šance na záchranu. Znamená to, že klíčová divize KirchMedia, která kontroluje převážnou část televizního vysílání v Německu, vyhlásí bankrot.
Zatím ale není známé, zda Kirch oficiálně vyhlásí bankrot již dnes nebo v průběhu příštího týdne. Skupina Kirch se přitom na pokraji bankrotu ocitla již ve čtvrtek, kdy se o její záchranu na poslední chvíli ještě pokusili akcionáři firmy, informovala dnes agentura Reuters.
O záchraně firmy přitom od čtvrtka a také v průběhu noci jednali investoři v Mnichově a Los Angeles a snažili se věřitele přesvědčit k záchraně klíčové divize KirchMedia. Dnes se má ještě v Mnichově konat schůzka menšinových akcionářů, pozorovatelé však nepředpokládají, že by přinesla nějaký zásadní zvrat ve vývoji.
„Banky už nemají o jednání zájem,“ potvrdil zdroj agentury Reuters. K menšinovým akcionářům patří hlavně společnost News Corporation australského magnáta Ruperta Murdocha a také italská společnost Mediaset. Tu ovládá rodina italského premiéra Silvia Berlusconiho.
Leo Kirch budoval své mediální impérium téměř 50 let a mimo jiné ovládá největší síť komerčních televizních stanic v Německu. Tu nyní zastřešuje skupina ProSiebenSat1. Kirch však disponuje i právy na vysílání závodů Formule 1 a pod kontrolou má také práva na přenos světového šampionátu ve fotbale.
KirchMedia je nejcennější součástí celé skupiny, protože kontroluje převážnou část mediální scény v Německu a disponuje i širokou škálou filmových práv. Pokud firma vyhlásí bankrot, což se v tuto chvíli jeví jako nevyhnutelné, uzavře se zatím poslední kapitola dramatu, které se v podnikové sféře v Německu v současné době odehrává.
V Německu se budou na podzim konat volby a bankrot jakékoliv větší firmy je tedy u veřejnosti přijímán se značnou nevolí. V březnu totiž vyhlásil bankrot stavební koncern Philipp Holzmann, zhruba 150 let stará společnost, která zaměstnává přibližně 24.000 pracovníků.
Skupina Kirch se nyní potýká s akutním nedostatkem finančních prostředků a dluží asi 6,5 miliardy eur. Záchranný plán přitom počítal s tím, že banky firmě poskytnou překlenovací úvěr asi 150 miliónů eur na splacení krátkodobých závazků. Následně měla být poskytnuta kapitálová injekce asi 800 miliónů eur, která by poskytla menšinovým akcionářům kontrolu právě nad divizí KirchMedia.
Celá skupina Kirch zaměstnává asi 11.000 lidí a pokud tedy vyhlásí bankrot, o práci přijdou podle odhadu odborů tři až čtyři tisíce zaměstnanců. Krach firmy přitom uškodí i předsedovi zemské vlády v Bavorsku Edmundu Stoiberovi, který je vážným kandidátem na německého kancléře. Stoiber totiž svou kampaň staví na tom, že vede nejbohatší spolkovou zemi v Německu. Právě tam má však sídlo Kirch, který teď Stoiberovi k popularitě určitě nepomůže.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.