Správci televize ITV Digital nabídnou firmu k prodeji

23. 4. 2002 10:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nucení správci britské placené digitální televize ITV Digital nabídnou firmu k prodeji. Rozhodli se tak poté, co se jim nepodařilo dohodnout se s největším věřitelem ITV Digital, Anglickou fotbalovou ligou, uvedl jeden ze správců firmy Nick Dargan.
Správcům nesolventní stanice se nepodařilo restrukturalizovat náklady ITV Digital, zahrnující především mnohamiliónový kontrakt firmy s organizací 72 fotbalových klubů v soutěžích mimo elitní 20týmovou Premiere League. „Jednáme nyní s Komisí pro nezávislou televizi o urychlení procesu vedoucího k prodeji firmy v dnešní podobě,“ uvedl Dargan.
Správce dodal, že ITV Digital bude mezitím vysílat bez přerušení. Zdroje z odvětví agentuře Reuters řekly, že vlastníci stanice, jimiž jsou společnost Carlton Communications a Granada, budou pokračovat ve financování její činnosti, dokud nebude prodána.
Vedení fotbalové ligy krokem správců překvapeno nebylo a vyhlásilo, že je rozhodnuto usilovat o plné uhrazení dlužných 178,5 miliónu liber (258 miliónů USD). ITV Digital již dříve oznámila, že plnou úhradu této částky si nemůže dovolit, liga však namítá, že zaplatit by tedy měli vlastníci televize. Některé kluby by podle ligy mohly zkrachovat, pokud nedostanou slíbené peníze.
Analytici pochybují, zda správci naleznou pro ITV Digital kupce celé firmy. Pokud by se prodej nezdařil, mohli by ji správci rozdělit a prodat jednotlivé majetky v aukci.
Podle společnosti Deloitte a Touche je zatím ve hře šest zájemců. Hlavní rival ITV Digital Murdochova British Sky Broadcasting již dříve zájem o koupi popřela.

-tot, čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.