Celkem 3543 podání spotřebitelů, tedy zhruba stejně jako v předchozích letech, přijali loni pracovníci České obchodní inspekce. Nejčastějí se stížnosti týkaly způsobu vyřízení reklamace, resp. jejího zamítnutí prodávajícím. Loni tvořily více než třetinu všech přijatých podnětů.
Nejčastější jsou přitom stížnosti na postup prodávajících při reklamaci obuvi, mobilních telefonů, různých řemeslnických prací, textilních výrobků a různých druhů elektrospotřebičů.
Velkou frekvenci mají i stížnosti spotřebitelů na porušování informačních povinností, a to jak ve vztahu k výrobkům, tak k cenám.
Častým předmětem podání jsou odmítnutí prodávajícího nebo poskytovatele služby vydat na žádost spotřebitele doklad o koupi.
Téměř každý desátý podnět vychází ze stížnosti na předražování nebo nesprávné účtování, a to zejména v restauracích. V řadě případů, jak vyplynulo z následných kontrol ČOI, jsou tyto stížnosti oprávněné.
Kromě podání spotřebitelů se občané na ČOI obracejí s nejrůznějšími žádostmi o radu. Těchto dotazů loni její pracovníci zodpověděli telefonicky, přímo nebo elektronickou poštou zhruba 50 tisíc.
-čtk-