Šéf Vivendi musí na kobereček před hlavní akcionáře

16. 4. 2002 17:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Šéf francouzské mediální společnosti Vivendi Jean Marie Messier se bude příští týden zpovídat hlavním akcionářům, když v posledních týdnech čelil silné kritice zejména kvůli rezignaci Denise Olivennese, muže číslo dva placené televize Canal Plus. Ta je součástí Vivendi od roku 2000. Rezignace prohloubila spor mezi vedením Canal Plus a Messierem. Canal Plus je přitom ve Francii velmi citlivým politickým tématem.
Kritizováno je také Messierem navrhované schéma odměn, v němž získají členové vedení Vivendi lukrativní akciové podíly. Hlavní akcionáři Vivendi jsou rozčarováni faktem, že cena akcií společnosti klesla tento rok o 37 %. Messier přitom navrhuje, aby členové vedení získali souhrnem 5 % akcií společnosti.
Jean Marie Messier je považován za symbol nového francouzského manažerského stylu. Za šest let transformoval Vivendi z konzervativní společnosti na společnost s širokým polem mediálních aktivit (televize, film, knihy, telekomunikace). Často je však kritizován pro svůj egoistický způsob vedení společnosti.

-tot-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.