Reckitt Benckiser vyměnil McCann za Euro RSCG a JWT
Reckitt Benckiser, výrobce rychlobrátkového zboží (zejména čistících prostředků pro domácnost), který loni jen v ČR utratil za reklamu přes 305 milionů korun, dnes oznámil jména dvou reklamních agentur, které budou pro společnost mezinárodně zajišťovat reklamní servis. Jsou jimi Euro RSCG a J. Walter Thompson. Rozhodnutí platí i pro český trh.
Společnost Reckitt Benckiser vlastní řadu mezinárodních značek, zejména desinfekčních čistících prostředků Lysol, antiseptických Dettol, detergentu Woolite a Vanish, Calgonu, pracích prášků Finish, depilátorů Veet, čistící prostředky pro WC Harpic, Vanish, osvěžovačů vzduchu Airwick a Wizard a dalších značek jako Mortein, Gaviscom a Lemsip. Společnost má svá zastoupení v 60 zemích a své výrobky prodává ve 180 zemích světa.
Společnost se rozhodla konsolidovat svůj rozpočet u dvou mezinárodních sítí. Ty mají zajišťovat veškeré kreativní služby pro 5 hlavních kategorií na všech světových trzích. O kategorie “prostředky péče o tělo” a “prostředky péče o zdraví” se bude starat agentura J. Walter Thompson. Zbývající kategorie – “prací prášky a ostatní prostředky pro praní”, “prostředky na mytí nádobí” a “prostředky pro péči o domácnost” – získala Euro RSCG.
V roce 2001 činily reklamní výdaje Reckitt Benckiser na českém trhu 305 414 047 Kč. Z toho 99 % šlo do televize.
O možné výměně agentury z důvodu konfliktu zájmů se spekulovalo již delší dobu. Dosavadní agenturou společnosti Reckitt Benckiser byla McCann Erickson. Ta počátkem loňského roku koupila komunikační holding True North a s ním agenturu FCB, která pracuje pro konkurenta firmy Reckitt Benckiser v oblasti prostředků péče o domácnost – společnost SC Johnson.
Také agentura Move.advertising, která zajišťovala agenturní servis pro Reckitt Benckiser v oblasti prostředků na praní, bude muset přenechat budoucí zakázky právě Euro RSCG.
Autor: Gabriela Stará, Marketing & Media
Podobné zprávy

Dvacet reklam, které zaručeně fungují

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
