Rada předběžně souhlasí s převodem Železného podílu v CET 21

18. 4. 2002 16:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Předběžný souhlas s převodem obchodního podílu Vladimíra Železného v CET 21 na společnost Meto a.s. vyslovila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Po jednání rady to řekl její mluvčí Pavel Barák. Rada vyslechla předsedu představenstva MEF Holding Jiřího Šmejce, který informoval o zájmu jeho firmy získat prostřednictvím dceřiné společnosti Meto majoritní podíl v TV Nova. „Rada vyslovila předchozí souhlas, ale nezakládá to žádné nové skutečnosti, ani to nevytváří právní fikci,“ zdůraznil Barák.
Souhlasem podle něj mediální rada pouze umožnila, aby CET 21 podnikala další kroky k případnému vypořádání s nároky americké strany. „Je to čistě formální krok, který odstraňuje formálně- právní překážku v tom, aby CET 21 mohla dál jednat s americkou protistranou ve věci sporu,“ dodal Barák.
„Vítáme dnešní rozhodnutí rady,“ reagoval pro ČTK Šmejc. K realizaci transakce podle něj zbývá už jediné, a to souhlas CME. „Všechny ostatní podmínky nutné pro její uskutečnění už byly splněny. Nyní se ukáže, zda CME bude postupovat obchodně a pragmaticky s ohledem na zájmy svých akcionářů,“ uvedl.
Rada již žádost o převod Železného podílu na Meto v polovině března projednávala, rozhodnutí však odložila na dobu vyřešení soudní blokace podílu. Podle Baráka si rada k této záležitosti nechala od dvou nezávislých expertů vypracovat posudek, jaký dopad by její rozhodnutí mělo v situaci, kdy je Železného podíl předběžným opatřením soudu zablokován.
MEF Holding koncem ledna oznámil, že hodlá získat majoritu v CET 21, která drží licenci na vysílání Novy. Prostřednictvím své dceřiné firmy MEF Media již drží 24 procent a uzavřel dohodu o získání dalších podílů Josefa Alana, Vlastimila Venclíka a Petera Hunčíka. Spolu se Železného podílem by tak MEF Holding získal 57,26 procenta CET 21.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.