Přestanou se v Čechách točit hollywoodské filmy?

25. 4. 2002 14:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kvůli natáčení hollywoodských filmů mimo Spojené státy hrozí konflikt mezi velkými studii a hlavním hereckým odborovým svazem, Sdružením filmových a televizních herců (SAG). Sdružení totiž požaduje, aby od 1. května začal platit nový kontrakt požadující, aby i na zahraničních natáčeních všem hercům producenti platili stejné sociální dávky, jaké dostávají herci při natáčení v USA.
SAG zastupuje asi 98.000 herců po celých USA. Podle nového kontraktu by členové SAG mohli být pokutováni nebo vyloučeni, pokud by se podíleli na zahraničním natáčení filmu určeného pro americký trh a při natáčení by neplatila odbory požadovaná pravidla.
Podle SGA by se prosazování nových pravidel soustředilo především na velké produkce se známými hvězdami v hlavních rolích, které studia stále častěji přesunují na levnější místa mimo USA. Hercům a statistům na těchto natáčeních studia v rámci snižování nákladů nabízejí kontrakty odporující odborovým požadavkům, uvádí SAG.
Jako příklad uvádí trilogii „Pán prstenů“ natočenou na Novém Zélandu. Odbory také tvrdí, že natáčení v zahraničí připravila v uplynulých pěti letech SAG o 23 miliónů dolarů v příspěvcích na penzijní a zdravotní fond.
SAG tvrdí, že jeho požadavky podporuje na 250 hollywoodských hvězd. Ve středu sdružení otisklo v hollywoodských profesionálních publikacích celostátní inzeráty, kde je podpořili mj. Richard Dreyfuss, Clint Eastwood, Laurence Fishburne, Harrison Ford, Anjelica Hustonová, Samuel L. Jackson, Martin Sheen, Kevin Spacey a Kathleen Turnerová.
Šéf Sdružení filmových a televizních výrobců Nicholas Counter minulý týden vyzval SGA, aby upustila od vymáhání nových požadavků a pohrozil soudní bitvou.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.