Petiční hnutí chce prosadit úplný zákaz reklamy na tabák

16. 4. 2002 12:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Úplný zákaz reklamy na tabákové výrobky chce prosadit petiční hnutí, které inicioval poslanec KDU-ČSL Josef Janeček. Argumentuje tím, že reklama získává pro kuřáctví především děti; 60 procent kuřáků začne kouřit před svými třináctými narozeninami, devět z deseti do 18 let.
„Chceme zabránit tomu, aby s našimi dětmi bylo takto manipulováno,“ řekl dnes Janeček novinářům. K iniciativě se připojili Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, Česká koalice proti tabáku a Sdružení ochrany spotřebitelů, Všeobecná zdravotní pojišťovna a Zdravotní pojišťovna Metal-Aliance.
Janeček připomněl, že každý den umírá v České republice na následky kouření 60 lidí. Zabránit těmto zbytečným úmrtím je podle něj v národním zájmu. Proto Janeček předloží na dubnové schůzi sněmovny návrh zákona na zákaz reklamy tabákových výrobků. Očekává, že bude úspěšnější než při únorovém projednávání. Tehdy poslanci schválili jen částečné zpřísnění reklamy od 1. června.
„Tabákovému průmyslu se podařilo prosadit billboardy 300 metrů od škol, to není ochrana dětí, ale uzákonění strategie výrobců: lovit děti a neprovokovat dospělé,“ konstatoval Janeček. Podle něj ve sněmovně nejde při projednávání zákazu o souboj argumentů, škodlivost kouření nelze zpochybnit. „Je to souboj rozumu a peněz. Peníze v parlamentu pořád vyhrávají a my chceme, aby jednou zvítězil rozum,“ dodal.
Zákaz reklamy na tabákové výrobky v televizi platí ve všech zemích Evropské unie. Omezenou reklamu povoluje Lucembursko, Švédsko, Španělsko, Řecko, Německo a Rakousko. Zcela zakázána je tabáková reklama ve Francii, Itálii, Portugalsku, Finsku a přijetí jejího zákazu se právě připravuje ve Velké Británii, Irsku, Nizozemsku, Dánsku a Belgii.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.