Operátoři: Návrh Telecomu na volbu operátora je nepřijatelný

9. 4. 2002 12:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Za nepřijatelný považují alternativní mobilní operátoři návrh Českého Telecomu na podmínky služby volby operátora, která má od poloviny roku umožnit konkurenci přístup ke klientům tohoto dominantního provozovatele. Podle dnešního vyjádření některých firem Telecom nechce umožnit službu pro místní hovory, jež tvoří 60 procent všech volání. Kromě toho návrh Telecomu podle operátorů neřeší připojení k internetu a firma se do cen snaží zahrnout náklady na digitalizaci sítě.
Viceprezident Telecomu pro sítě Petr Slováček minulý týden uvedl, že zavedení služby si vyžádá dodatečné náklady 1,5 miliardy Kč, které mimo jiné zahrnují urychlení digitalizace či posílení podpůrných systémů. Náklady chce firma zahrnout do cen služby. Ta umožňuje zákazníkům připojeným na linky Českého Telecomu pomocí číselné předvolby volat přes síť konkurence.
„Návrh služby volby operátora ve své současné podobě je naprosto nelogický a neakceptovatelný. Je výsměchem liberalizaci,“ uvedl generální ředitel Contactelu Michal Čupa.
Podle tiskové mluvčí Aliatelu Martiny Kemrové se Telecom snaží svým návrhem struktury a výše cen ekonomicky potlačit možnost zavedení služby v ČR. Vedle deseti až stotisícových cen za zprovoznění služby a za používání v jednotlivých propojovacích bodech požaduje Telecom za předání hovoru do sítě konkurence 1,38 Kč za minutu, což už je přibližně stejně, jako kolik si firma účtuje za místní volání. K tomu je nutno připočíst náklady na přenos volání v páteřní síti a na ukončení volání u volaného účastníka.
Svůj návrh, včetně výpočtu nákladů a stanovení cen, Telecom předal Českému telekomunikačnímu úřadu. Ten se k němu zatím nevyjádřil. Protože operátoři zřejmě návrhy Telecomu odmítnou, bude o cenách a podmínkách služby rozhodovat úřad.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.