Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Odpůrci kouření připravili petici za zákaz tabákové reklamy

Redakce MAM4. 4. 2002

Odpůrci kouření nevzdávají svůj boj za zákaz tabákové reklamy. Ve sněmovně včera představili petici, která má podpořit jejich snahu prosadit takový zákaz do české legislativy. Iniciátory petice jsou mimo jiné lidovecký poslanec Josef Janeček, předseda České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně Jaroslav Blahoš a Eva Králíková z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy.
Janeček věří, že petici podpoří například lékařská veřejnost a různé mládežnické organizace. Právě na děti a mládež se podle něj tabáková reklama zaměřuje nejčastěji. “Naprostá většina kuřáků v České republice začíná kouřit před 18. rokem věku,” uvedl poslanec. Janeček je spolu s dalším lidovcem Vilémem Holáněm autorem návrhu zakázat tabákovou reklamu. Nevzdává se naděje, že sněmovna tuto novelu ještě před volbami schválí. “Je to souboj rozumu a peněz. Rozum jednou zvítězí,” řekl.
Lidovci se o takový zákaz pokoušeli nedávno, parlament však tento druh reklamy omezil v příslušném zákonu jen částečně.
Také Blahoš dnes na tiskové konferenci uvedl, že se tato iniciativa nesmí vzdát, protože je ve prospěch “zdraví národa”. Tabákovou reklamu kritizoval i přítomný Delon Human ze Světové lékařské asociace, který poukázal na souvislost mezi zákazem tabákové reklamy a snížením počtu kuřáků.
“Chceme zamezit manipulování našimi dětmi. Proto my, níže podepsaní občané, vyzýváme členy sněmovny a Senátu, aby podpořili návrh legislativní úpravy zákazu reklamy na tabákové výrobky,” píše se v petici. Uvádí rovněž, že mezi 15. a 18. rokem kouří 40 až 50 procent dospívajících a že v ČR ročně na následky kouření zemře 22.000 lidí.

-čtk-

×

Le Monde bude přinášet výběr z The New York Times

Starší článek

Pořad ČT Hodina pravdy získal dvě ceny na festivalu v Remeši

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více