Německý Hornbach zvýšil čistý zisk o 43 procent
Německý prodejce stavebních materiálů a potřeb pro dům a zahradu Hornbach- Baumarkt-AG zvýšil v uplynulém finančním roce čistý zisk o 43 procent na 33 miliónů eur. Podle vlastní výroční zprávy Hornbach vděčí za růst zisku zahraničním aktivitám s nižším zdaněním a nižší sazbě daně v Německu. Fiskální rok firmy, jež má prodejny také v České republice, skončil 28. února.
Konsolidované tržby společnosti podle předběžných čísel vzrostly meziročně o 9,4 procenta na 1,67 miliardy eur. Náklady se zvýšily se vstupem Hornbachu na švýcarský a švédský trh. Vedle stavebních materiálů a rozmanitých potřeb pro dům a dílnu vede Hornbach i zahradnický sortiment.
Prodejních center měla firma na konci února 91, o rok dříve jich bylo 82. V Německu má Hornbach 75 prodejen, sedm v Rakousku, pět v Nizozemsku a tři v Česku. Jedno prodejní centrum má Hornbach v Lucembursku. Pět nových středisek Hornbach v minulém roce otevřel v Německu, po dvou v Rakousku a Nizozemsku.
Tržby v prodejnách, které byly v provozu i o rok dříve, včetně zahraničních stouply v meziročním porovnání o 1,4 procenta. V Německu zaznamenaly všechny prodejny tohoto typu v kalendářním roce 2001 pokles tržeb o 3,5 procenta ve srovnání s předchozím rokem, připomíná firma.
V nynějším fiskálním roce chce Hornbach otevřít 12 nových prodejních center, z toho osm v Německu a čtyři v jiných zemích. První švýcarské středisko otevře v červenci, dodává zpráva.
-man-
Podobné zprávy

Veletrhy vyhlížejí podzim s nadějí. Online a hybridní formy nejsou cestou z krize
Young Lions: Katogorii Print vyhráli David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe
