Makro ČR chce letos zvýšit tržby na 35 z 32 miliard korun

30. 4. 2002 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Makro ČR, která je největší obchodní firmou v tuzemsku, plánuje letos zvýšení tržeb zhruba na 35 miliard korun. Loni firmě tržby stouply meziročně o pět miliard na 32,03 miliardy korun. ČTK to sdělil manažer pro vnější vztahy Makro Miroslav Kajňák.
V devíti velkoobchodních centrech firmy si loni pro zboží přišlo 800 tisíc zákazníků, asi o šestinu více než v roce 2000.
Firma chystá na červenec v Plzni otevření desátého centra. Rozvoj nabídky má podle Kajňáka směřovat i do čerstvých potravin. Od poloviny února mohou zákazníci Makra, pokud jsou klienty Komerční banky, využívat bezhotovostní produkt Garantovanou platbu.
Na konci března evidovalo Makro již 36 miliónů korun plateb bezhotovostně, zpočátku to byla necelá čtvrtina. Do konce roku by mohlo využít tuto platbu až 40.000 klientů řetězce. „Makro zatím nepředpokládá používání jiných bezhotovostních systémů,“ doplnil Kajňák s tím, že v nabídce zůstane systém zaručených šeků.
Komerční banka podle ředitele obchodní divize Vladimíra Jeřábka počítá s rozvojem produktu garantované platby i u jiných společností. Banka investovala do celého systému elektronického bankovnictví do 300 miliónů Kč, model Garantovaná platba přišel téměř na 35 miliónů korun.
Makro ČR je dceřinou společností největší evropské obchodní skupiny Metro AG s ročním obratem asi 21 miliard eur. České Makro je jednou obchodní jednotkou s Metrem na Slovensku. Firma zaměstnává v tuzemsku 2800 lidí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení