Magnát Leo Kirch se emotivně rozloučil se svými zaměstnanci

9. 4. 2002 08:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Německý mediální magnát Leo Kirch, který včera ztratil kontrolu nad podstatnou částí své skupiny, se velmi emotivně loučil se svými zaměstnanci. Klíčová divize KirchMedia totiž včera vyhlásila bankrot, Leo Kirch však zaměstnancům vzkázal, že tím všechno nekončí.
„Zatím není jisté, co bude dál, jednání v posledních týdnech ale ukázala, že jste vytvořili něco, co má trvalou hodnotu,“ řekl Kirch zaměstnancům. „Chtěl jsem vytvořit vertikálně integrovanou mediální organizaci s obrazem i zvukem, nejenom vlivný koncern,“ napsal Kirch ve stručném sdělení o třech odstavcích.
Společnost KirchGruppe, kterou Leo Kirch budoval téměř 50 let, včera nechala zbankrotovat klíčovou divizi KirchMedia. Divize KirchPayTV, která provozuje vysílání placené televize, ale ještě bankrot nevyhlásila, i když se objevily také informace tvrdící opak.
„Jakmile se objevily zprávy, že bankrot vyhlásí i KirchPayTV, jeden z akcionářů jasně prohlásil, že chce obnovit jednání kolem refinancování,“ vysvětlil Hans-Joachim Ziems, který je jedním z prozatímních výkonných ředitelů KirchMedia. Pokud tento akcionář poskytne dostatek prostředků, bankrotu společnosti KirchPayTV se ještě dá zabránit.
Nesolventní společnost KirchMedia, která je nejcennější částí skupiny, protože disponuje vysílacími právy a kontroluje největší komerční televize v Německu, dluží bankám asi 1,4 miliardy eur. Dalších 500 miliónů eur však dluží také hollywoodským studiím za filmová práva. Leo Kirch nabídl rezignaci na pozici výkonného ředitele KirchMedia, zatím však není známo, zda nový management rezignaci přijme.
Wolfgang van Betteray, který je spolu s Ziemsem jedním ze dvou prozatímních výkonných ředitelů KirchMedia, však očekává, že zájem o rekapitalizaci firmy projeví jak němečtí, tak zahraniční investoři. Van Betteray přitom tvrdí, že jeho cílem je zachovat co možná nejvíce z toho, co v KirchMedia zbývá, a zatím tedy není jasné, které aktivity budou zrušeny jednou provždy.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.