Lidé utratí za noviny a časopisy zhruba 100 korun měsíčně

23. 4. 2002 14:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Průměrná měsíční útrata za deníky a časopisy se v ČR pohybuje kolem 100 korun. V rozmezí od 50 do 100 korun za tištěná média utratí měsíčně 34,2 procenta populace, od 100 do 200 korun 26,1 procenta. Vyplývá to z výzkumu, který Taylor Nelson Sofres Factum provedla v únoru mezi 965 občany.
Nejčastěji lidé kupují denní tisk a časopisy v trafikách nebo stáncích (78,2 procenta). Celkem 36 procent lidí se nejčastěji k tisku dostane zapůjčením či výměnou ve skupině přátel nebo známých. Meziročně se nezměnil počet předplatitelů, kterých je podle TNS zhruba 27,7 procenta. Největší počet předplatitelů mají deníky (40 procent).
Výběr časopisů nebo novin nejčastěji ovlivňuje dobrá osobní zkušenost (82 procent) nebo doporučení blízké osoby (59 procent). Cena je na třetím místě mezi faktory, které ovlivňují výběr tisku (51 procent). Naopak nejmenší vliv na případnou koupi titulu mají letáky (devět procent), reklama v rozhlase (11 procent) či v ostatních časopisech (16 procent).
Velká část respondentů (42 procent) vždy přesně ví, který časopis si jde koupit a ten také v trafice koupí. Do skupiny těch, kteří titul vybírají až v místě prodeje, patří spíše mladí lidé do 29 let a starší nad 60 let.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.