Lidé utratí za noviny a časopisy zhruba 100 korun měsíčně
Průměrná měsíční útrata za deníky a časopisy se v ČR pohybuje kolem 100 korun. V rozmezí od 50 do 100 korun za tištěná média utratí měsíčně 34,2 procenta populace, od 100 do 200 korun 26,1 procenta. Vyplývá to z výzkumu, který Taylor Nelson Sofres Factum provedla v únoru mezi 965 občany.
Nejčastěji lidé kupují denní tisk a časopisy v trafikách nebo stáncích (78,2 procenta). Celkem 36 procent lidí se nejčastěji k tisku dostane zapůjčením či výměnou ve skupině přátel nebo známých. Meziročně se nezměnil počet předplatitelů, kterých je podle TNS zhruba 27,7 procenta. Největší počet předplatitelů mají deníky (40 procent).
Výběr časopisů nebo novin nejčastěji ovlivňuje dobrá osobní zkušenost (82 procent) nebo doporučení blízké osoby (59 procent). Cena je na třetím místě mezi faktory, které ovlivňují výběr tisku (51 procent). Naopak nejmenší vliv na případnou koupi titulu mají letáky (devět procent), reklama v rozhlase (11 procent) či v ostatních časopisech (16 procent).
Velká část respondentů (42 procent) vždy přesně ví, který časopis si jde koupit a ten také v trafice koupí. Do skupiny těch, kteří titul vybírají až v místě prodeje, patří spíše mladí lidé do 29 let a starší nad 60 let.
-čtk-
Podobné zprávy

DATA: Letáky jsou zpět. A nabobtnaly
