Jednání o záchraně Kircha bez výsledku, čeká se bankrot

4. 4. 2002 09:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jednání mezi věřitelskými bankami a minoritními akcionáři o záchraně impéria německého mediálního magnáta Lea Kircha skončila po velikonočních svátcích bez výsledků. Banky a investoři již na další jednání rezignovali a nechají klíčové firmy Kirchovy skupiny vyhlásit insolvenci, řekly včera informované zdroje agentuře Reuters.
Nyní se čeká, až Kirchovi v nejbližších dnech dojde hotovost a jeho klíčová divize KirchMedia vyhlásí bankrot. Věřitelé si pak budou moci rozdělit zbytek zadlužené skupiny a minoritní akcionáři v čele s italskou Mediaset premiéra Silvia Berlusconiho a společností News Corp australského magnáta Ruperta Murdocha jsou přesvědčeni, že ani oni nepřijdou zkrátka.
„Vyhlášení insolvence neuzavře investorům možnost vyjednávání,“ řekl zdroj. Akcionáři sice riskují, že o své investice přijdou, z většiny však je již stejně odepsali a bankrot jim dá možnost získat největší klenoty z Kirchova majetku co nejlevněji. Firma v platební neschopnosti je řízena nuceným správcem, který se ji snaží zachránit nebo rozprodat a získat tak peníze k pokrytí závazků.
Jednání v úterý zkrachovala poté, co menšinoví akcionáři odmítli přispět k překlenovacímu úvěru 150 miliónů eur. Banky si již podle zdrojů zvykají na představu, že budou muset své úvěry odepsat.
Kirch údajně čeká s vyhlášením bankrotu na oficiální oznámení bank o krachu snah o záchranu. Příští týden má skupina zaplatit Dresdner Bank půjčku 460 miliónů eur, což možná bude příležitost udělat očekávaný krok.
Kirchova skupina se dostala do potíží v důsledku rozsáhlé expanze, v níž nahromadila dluhy v sumě asi 6,5 miliardy eur, a také pod tlakem vysokých ztrát divize placené televize. Rozpad skupiny Lea Kircha povede k radikální přeměně mediálního trhu v Německu, do něhož zřejmě razantně vstoupí zahraniční hráči.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.