Internet je nejdůležitějším informačním zdrojem při nákupu IT
Internet, odborný tisk a reference jsou nejdůležitějšími zdroji informací při rozhodování o investicích do informačních technologií. Vyplynulo to z průzkumu, který na přelomu loňského prosince a ledna mezi organizacemi, které si předplácejí odborný týdeník Computerworld, z relizovala společnost pro výzkum trhu Markent.
Internet při realizaci investic do informačních technologií využívá 89 procent respondentů, odborný tisk 87 procent a reference jsou zdrojem informací pro 68 procent dotázaných.
S velkým odstupem následují veletrhy (44 procent respondentů). Na posledním místě tohoto žebříčku se v průzkumu umístil denní tisk s deseti procenty respondentů.
Z průzkumu přitom vyplynulo, že investice do IT letos vzrostou o 15,5 procenta.
Největší objem investičních prostředků určených na konkrétní IT projekty poplyne do řešení systémové architektury (12,8 miliardy Kč) a vlastního vývoje aplikací (5,5 mld. Kč). Respondenti dále proinvestují 15,3 miliardy Kč nákupem softwaru a 3,2 miliardy Kč rozvojem kabeláže.
Podíl firem využívajících technologie pro vzdálený přístup k vlastní síti vzroste ze 48 na 58 procent a množství firem, využívajících služby ASP (Application Service Providing), se zvýší z pěti na 11 procent.
Průzkumu se zúčastnilo 303 organizací, které odvětvově spadají ze 37 procent do oblasti výroby, z 21 do obchodu a služeb, ze 14 do veřejné správy a ze šesti do finančního sektoru. O relevanci výzkumu pro celý český trh informačních technologií podle tvrzení organizátorů průzkumu vypovídá zjištění, že 53 procent objemu IT investic v ČR učiní v tomto roce právě organizace předplácející Computerworld.
-čtk-
Podobné zprávy
ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny
Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň
Výsledky soutěže Shoproku: zvítězil lidl-shop.cz, uspěl 4camping.cz nebo Scuk
