Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Hlavní cenu letošního Academia filmu získal Nizozemec Tellegen

Redakce MAM29. 4. 2002

Filmový dokument Nisha z dílny nizozemského režiséra Duco Tellegena, který pojednává o matce dítěte postiženého AIDS, získal hlavní cenu mezinárodního festivalu Academia film Olomouc. Na letošním ročníku, který včera skončil, mohli lidé po celý týden vidět 95 filmů z 26 zemí.
Cenu za dokumentární pořad odborná porota udělila finskému snímku V přítmí a na světle. V kategorii vědeckých, populárně- vědeckých a vzdělávacích pořadů získal cenu španělský film Strach.
Zvláštní cenu Evalda Schorma za pořad o umění si z Olomouce odvezou autoři amerického filmu Strange Fruit. Cenu olomouckého primátora dostal britský dokument Výtah. Cenu nadace Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových porota udělila českým filmům ELFilm a Čtyři kroky dvojpůlka.
“Kvalitních filmů bylo letos na festivalu více, než kolik jsme mohli udělit cen,” řekl novinářům člen poroty David Hrbek.
Cenu za přínos dokumentárnímu filmu letos obdržel polský scenárista a režisér Marcel Loziński, který byl za krátký snímek 89 mm od Evropy nominován na Oscara za nejlepší dokumentární film. “Je to pro mne velmi důležité ocenění, protože olomouckého festivalu si velmi vážím,” komentoval rozhodnutí poroty Loziński.
Nejstarší přehlídku dokumentárních snímků v České republice, jejímž organizátorem je Univerzita Palackého, celý týden hostilo Muzeum umění, dvě olomoucká kina a Divadlo hudby.
Součástí festivalu byly přednášky a kulturní akce. Letošním mottem festivalu “…a co dál, dokumente?” chtěli organizátoři vyvolat diskusi o aktuálním směřování tohoto žánru.

×

Vznikne jeden velký mediální výzkum?

Starší článek

Čerpací stanice neoficiálně

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: Young Lions

Young Lions: Media ovládli Andrea Michel a Matěj Buďárek z Marketup

Jak sesbírat 200 tisíc nepoužívaných telefonů? Hledejte zlatý poklad v Praze, říká vítězný návrh kampaně kategorie Media v letošním ročníku soutěže Young Lions.
19. 4. 202119. 4. 2021
Lidé

Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Společnost Tesco výrazně posílila lokální středoevropské týmy včetně toho českého. Zároveň upravila strukturu vedení, která má být více flexibilní, aby…
19. 4. 202119. 4. 2021
Zprávy

Obrat e-shopů byl prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než loni

Obrat českých e-shopů se podle analýzy společnosti Shoptet v letošním prvním kvartálu oproti loňskému zvýšil o 16 miliard korun. Zatímco v prvním čtvrtletí…
19. 4. 202119. 4. 2021
Marketing

Hornbach v kampani zdobí budovy, vraky, sloupy i „knihobudky“

Hobby market Hornbach v duchu claimu své letošní jarní kampaně „Zahrada může být kdekoliv“ oživuje zelení nudné křižovatky, vchody do metra i vraky aut. Za…
19. 4. 202119. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

DDB Prague posiluje kreativu a digitál
Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více