Hlavní cenu letošního Academia filmu získal Nizozemec Tellegen

29. 4. 2002 12:04

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Filmový dokument Nisha z dílny nizozemského režiséra Duco Tellegena, který pojednává o matce dítěte postiženého AIDS, získal hlavní cenu mezinárodního festivalu Academia film Olomouc. Na letošním ročníku, který včera skončil, mohli lidé po celý týden vidět 95 filmů z 26 zemí.
Cenu za dokumentární pořad odborná porota udělila finskému snímku V přítmí a na světle. V kategorii vědeckých, populárně- vědeckých a vzdělávacích pořadů získal cenu španělský film Strach.
Zvláštní cenu Evalda Schorma za pořad o umění si z Olomouce odvezou autoři amerického filmu Strange Fruit. Cenu olomouckého primátora dostal britský dokument Výtah. Cenu nadace Nadání Josefa, Marie a Zdeňky Hlávkových porota udělila českým filmům ELFilm a Čtyři kroky dvojpůlka.
„Kvalitních filmů bylo letos na festivalu více, než kolik jsme mohli udělit cen,“ řekl novinářům člen poroty David Hrbek.
Cenu za přínos dokumentárnímu filmu letos obdržel polský scenárista a režisér Marcel Loziński, který byl za krátký snímek 89 mm od Evropy nominován na Oscara za nejlepší dokumentární film. „Je to pro mne velmi důležité ocenění, protože olomouckého festivalu si velmi vážím,“ komentoval rozhodnutí poroty Loziński.
Nejstarší přehlídku dokumentárních snímků v České republice, jejímž organizátorem je Univerzita Palackého, celý týden hostilo Muzeum umění, dvě olomoucká kina a Divadlo hudby.
Součástí festivalu byly přednášky a kulturní akce. Letošním mottem festivalu „…a co dál, dokumente?“ chtěli organizátoři vyvolat diskusi o aktuálním směřování tohoto žánru.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení